Lingefan
Kjøring i halvplan er noe dritt ;-) Ellers er det masse nye vannscootere i Kragerø. Synes ikke de er plagsomme, selv de som leker seg utenfor landstedet mitt. Det har alltid vært vannskikjørere der også og det er spinnende propeller på utenbordsmotorer når de foretar for skarpe svinger og vannskipersonen faller.
Dette er sommer folkens. Betyr fint vær og glede. Det viktigste er å være glad, glede andre og la andre få glede seg. Men ta hensyn og vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg selv uavhengig av båttype, Windy, vannscooter, snekke eller seilbåt, så går dette fint.
En helt annen ting:
I går kjørte jeg Kragerø/Oslo med båt og gjennom flere sund. Hvorfor skal så mange absolutt krysse på min styrbord side når de kommer i mot og jeg føler jeg kjører litt på kanten mye til styrbord til og med og grenser til for grunnt farvann og de har masse vann på babord der man forventer at de bør kjøre. Dette med å holde til styrbord i smale sund ved motgående trafikk er i 50 % av tilfellene tydeligvis helt utvannet.