Jump to content

Yamaha 9.9 2000 smørenipler

pberg

Recommended Posts

Kjøpte meg en pent brukt slik her om dagen, og den var godt smurt såvidt jeg kunne se. Men når jeg så litt over, så fant jeg kun en smørenippel på den, og den står nokså langt nede på brakett/stamme. Kunne ikke se noen på tiltrøret f.eks. Der kan jeg se to små hull, og to relativt store skruer. Er det meningen at en skal skru ut skruene, og sette på smørenipler for å få smurt dette? På andre motorer har jeg sett nipler på samme sted.

Små hull og store skruer ? Di store skruene står vel ikke i di små hulla eller ? Du kan jo skru ut skruene/boltene og fylle hullene med fett som blir presset inn når du setter i skruene igjen. 

Når du ikke gidder å skrive klart hvilken motor du har så er det ikke lett å hjelpe deg...  Skriv av det som står på merkeplata om du ikke vil ta bilde.

Dette kan være en 2 takter eller en 4 takter eller en High Trust eller en Sail  eller......og det er stor forskjell på de motorene.

( husk at vi ikke har sett din motor :thumbsup: )

Edited by dieselfan (see edit history)