pberg Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Kjøpte meg en pent brukt slik her om dagen, og den var godt smurt såvidt jeg kunne se. Men når jeg så litt over, så fant jeg kun en smørenippel på den, og den står nokså langt nede på brakett/stamme. Kunne ikke se noen på tiltrøret f.eks. Der kan jeg se to små hull, og to relativt store skruer. Er det meningen at en skal skru ut skruene, og sette på smørenipler for å få smurt dette? På andre motorer har jeg sett nipler på samme sted. Quote Link to post
Rune75 Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Små hull og store skruer ? Di store skruene står vel ikke i di små hulla eller ? Du kan jo skru ut skruene/boltene og fylle hullene med fett som blir presset inn når du setter i skruene igjen. Quote Link to post
dieselfan Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 (edited) Når du ikke gidder å skrive klart hvilken motor du har så er det ikke lett å hjelpe deg... Skriv av det som står på merkeplata om du ikke vil ta bilde. Dette kan være en 2 takter eller en 4 takter eller en High Trust eller en Sail eller......og det er stor forskjell på de motorene. ( husk at vi ikke har sett din motor ) Edited June 23, 2017 by dieselfan (see edit history) Quote Link to post
pberg Posted June 23, 2017 Author Share Posted June 23, 2017 Nei, skruene står ikke i de små hullene. De er ved siden av hverandre. Skruene ser ikke ut til å ha noen spesiell misjon i seg selv. Quote Link to post
pberg Posted June 23, 2017 Author Share Posted June 23, 2017 Hei, det er en 9.9 FMH 2T 2000-modell. Ser slik ut: Quote Link to post
Rune75 Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Hvis du får skrudd inn nippler så gjør det. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.