Allan E Startet 28.Juni.2017 Del på Facebook Startet 28.Juni.2017 Nå har det kommet så mye greier som har en sigarettkontakt i enden. Åssen gjør dere når mye utstyr trenger strøm? Jeg har to kontakter men trenger en god del til. Det er dab, navigasjon, ladere til tlf og brett. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 For telefoner, nettbrett, kamera mm,kan de fleste av disse lades ved hjelp av USB kabel. Har derfor meontert flere USB kontakter rundt om I båten. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 samme her, bruker ikke sigarettenneruttak til noe lengre. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Sequoia Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Og samme her. Har montert kontakter som den @Geir Kallevik linker til ved alle soveplasser så alle får ladet telefoner/nettbrett gjennom natten, og har også ute i cockpit for å dekke ladebehov på dagtid. Har to ordinære 12V sigaretkontakt-uttak, - her står det også i USB-adaptere. Det eneste jeg har igjen som ikke kan bruke USB er et håndholdt søkelys og en støvsuger. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Og du kan ha flere usb-uttak i ett sigarettenneruttak. Biltema, CO, . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Allan E Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Forbrukerne trenger 12V og det kan jeg vel ikke få fra USB. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Du får ikke 12V fra USB. Men telefoner og nettbrett som du henviste til. lades ved USB kabler. Det samme gjelder for mange kameratyper og annen forbrukselektronikk. Sitér dette innlegget Link to post
Turbåt Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 1 hour ago, diaX said: Har montert kontakter som den @Geir Kallevik linker til ved alle soveplasser så alle får ladet telefoner/nettbrett gjennom natten, Hei @diaX, jeg kunne ikke finne lenken til @Geir Kallevik?!? Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Turbåt Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Sorry, nå fant jeg den. Har visst dårlig kontrast på skjermen, min... Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Dreuf Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Jeg har ikke sjekket hvor mye strøm en opplading av tlf eller pad tar, men til helgeturer er det kjekt å ta med seg ett par powerbanks.. Så slipper man å bruke forbruksbatterier til slikt. https://www.komplett.no/product/841618/mobil/mobiltelefon/mobiltelefon-tilbehoer/powerbank/iiglo-tablet-powerbank-12000mah-sort# Eneste er at man må huske å lade dem før tur. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 (redigert) @Turbåt: Du finner de også på Ebay til under halve prisen. Ulempen er at det fort tar 2-4 uker før du får dem. Redigert 28.Juni.2017 av diaX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Dreuf skrev for 3 timer siden: Jeg har ikke sjekket hvor mye strøm en opplading av tlf eller pad tar, men til helgeturer er det kjekt å ta med seg ett par powerbanks.. Så slipper man å bruke forbruksbatterier til slikt. Om man ikke kan bruke forbruksbatterier til slikt, hva kan man da bruke dem til? Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Spare på dem Det er vel faren med å ha batterimåler at man blir alt for opphengt i å spare strøm, så kommer man hjem med like mye som man reiste med... Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Ahhh, selvfølgelig... Du glemte å fortelle at du hadde batterimåler montert. Det forklarer jo hvorfor du ikke kan benyttte forbruksbanken til å lade mobiltelefonen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Nå har jeg ikke finlest hele tråden, men er det ikke bare å montere flere 12V uttak der en har behov for de? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Allan E Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Jeg var på Biltema og kjøpte forgrening. Men jeg bør nok koble den direkte på batteriet med en sikring mellom for nå bruker jeg en sigaretttenner uttak til denne forgreningen. Det ordner seg etterhvert. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Min erfaring er at de gode gamle sigarettennerpluggene er noe drit i båt. De sitter dårlig, mister kontakten pga bevegelse, irrer osv. Ikke at jeg har noe alternativ løsning på 12V altså men... :-) Har selv montert en rekke usb uttak rundtomkring i båten og har igjen to sigrattenneruttak for 12V utstyr (kun støvsuger egentlig). Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Hva slag utstyr er det snakk om? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Dreuf skrev for 10 timer siden: Jeg har ikke sjekket hvor mye strøm en opplading av tlf eller pad tar, men til helgeturer er det kjekt å ta med seg ett par powerbanks.. Så slipper man å bruke forbruksbatterier til slikt. https://www.komplett.no/product/841618/mobil/mobiltelefon/mobiltelefon-tilbehoer/powerbank/iiglo-tablet-powerbank-12000mah-sort# Eneste er at man må huske å lade dem før tur. Da ville jeg heller bygget ut forbruksbanken med ett batteri til. Hvis man må ha med seg ekstra oppladbare batterier for å lade opp andre ladbare batterier er forbruksbanken for liten. Allan E skrev for 13 timer siden: Nå har det kommet så mye greier som har en sigarettkontakt i enden. Åssen gjør dere når mye utstyr trenger strøm? Jeg har to kontakter men trenger en god del til. Du kan jo legge opp flere av disse http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Sigarettenneruttak-2000016434/ Og supplere med noen av disse http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Grenuttak-2000016430/ Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Dreuf Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 (Bare en liten disclaimer, i fjor hadde jeg 1x140ah slitent batteri, 1 natt med webasto og kjøleskap så var jeg under 12v ila neste dag. Nå har jeg 300ah batteri og 100w solcelle, så kanskje powerbankene kan ligge hjemme ). Om man kjøper USB uttak i stede for sigarett uttak så vær obs på at enkelte leverer kun 1A, mens man også får noen som leverer mer. Tror de da ofte ligger på 2.1A så de kan lade pads og slikt litt raskere. Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Innan man monterar fasta USB, tänk på att detta kommer Quick-charge Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 @Ove T slo meg der gitt. Monter sigarettenner uttak inntill videre - Quick charge USB begynner å komme nå og er vel helt innfaset til neste år. Jeg kjøpte denne på Biltema - og den har nå gjort all annen lading i båten utdatert. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Ove T skrev 14 minutes ago: Innan man monterar fasta USB, tänk på att detta kommer Quick-charge Hälsningar Ove Har det på mobilen allerede, men den lader helt vanlig på vanlig usb så det går greit. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.