Jump to content

TOP HELG, TOM DIESELTANK, TOM GASSFLASKE


Quantum

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Dette har vært en begivenhetsrik helg.

 

Gikk litt tidligere fra jobb på fredag for å komme oss ut og nedover fjorden før regnværet kom.

Alt var som vanlig planlagt med mat og drikke på plass i båten torsdag kveld for å komme avsted så tidlig som mulig.

De svarte skyene låg over Nordstrand da vi rundet Tangen og vi låg i 16-17- kn utover.

håpet var å komme til Sætre så vi fikk fylt diesel før regnet kom.

 

Vi hadde kommet oss på innersiden av Håøya da de første plaskene falt på vindusruta og kalesjen ble lukket igjen.

:headbang:DØDE STYRBORD MOTOR.

Mange tanker i hode da.

Er det tette filtere, noe dritt i dieselen, eller er tanken tom selv om måleren viser ca 1/4 tank igjen.

Fikk bare komme oss til Sætre på en motor.

 

Hadde bare så vidt tenkt tanken så DØDE BABORD MOTOR også. :cryin:

 

Og så lå vi der da, over 100 m vann under oss, så anker var ingen vits.

 

Heldigvis hadde vi en kanne diesel, nesten halvfull, som ble fylt på i regnværet.

Hadde tenkt å fjerne denne men var ikke kommet så langt. FLAKS!!

 

Et par tre omganger på starteren så startet motoren og vi gikk inn mot Sætre.

Underveis startet jeg også den andre men slo den av igjen.

Måtte bare vite at jeg hadde begge når jeg skulle legge til ved påfyllingsbrygga.

 

Alt gikk bra, fikk fylt opp tanken og gikk videre til Sandspollen hvor vi la oss til for helgen.

 

Lørdag kveld og det var mat på gang, fruen stod og stekte røstipoteter da det kom en kommentar: TOMT FOR GASS. :eek:

 

Vel, hadde da en flaske til som gikk til oppvarming av varmtvann så da var det bare å bytte flaske og heller koke vann.

Som sagt så gjort, men det var ikke mye gass på den heller.

Det holdt til middag og en kanne kaffe og så døde flammene her også.

 

Vi har en slik liten rund gassgrill som også kan brukes til koking så søndagens kaffe og oppvaskvann ble kokt på denne så vi klarte oss denne helgen også.

 

Tror det må gå fortgang i å bygge om gassystemet til 5kg´s flasker. :yesnod:

Hadde dette i planene mine men skjøvet de over til neste års prosjekter, nå det gjøres noe med.

 

Været har vært godt og varmt så vi har tross alt hatt en flott helg. :cheers:

Redigert av Quantum (see edit history)

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Kan ikke annet enn nikke gjenkjennende til disse viderverdigheter.

 

Vi hadde en tur til artige Geitanger i helgen. Lå som sagt i en annen tråd longside med en dyrisk lekker og sensuelt tiltrekkende Princess 50, 2004-modell. Både Worse og QB siklet kraftig og uhemmet og bestemte seg for doble Lotto-kuponger heretter .. .

 

Før turen hadde jeg brukt flere dager krypende i maskinrommet på jakt etter en diesel-lekkasje :puke: En slik dævelsk en som er usynlig alle andre steder enn i det lille lensevann som pumpes ut en sjelden gang ... og legger et flak utover hele havnen :rolleyes:

 

Kjekk, frisk og fredig :cool: var jeg sikker på at alt var fixet .. men den gang ei ... :cryin: ved ankomst til denne lille idyll i Hjeltefjorden rakk jeg bare akkurat å rive ut sikringen til idiotlensepumpen før den fylte havnen med dyre dråper lenset fra kjølsvinet ... :eek:

 

Så nå blir det mere kryping og jobbing og leting i maskinrommet. :confused:

 

Neste sjakktrekk var at jenteChrapylerne ville se Tornerose på DVD. Ikke TV i båten, men avansert PC med TV-kort. Jadda, jadda, jadda. Det gikk i ca. 30 minutter -- så slo PC-satanskapen seg av. Og var død derefter. Og den sedvanlige kranglingen mellom jenteChrapylerne og Deksgutten var i gang igjen ...

 

Så blåste det opp ... kjekt og artig å bakke ut mot vinden, da, ja. Men Worse er naturligvis alltid situasjonens herre og det gikk (mirakuløst nok) bra uten materielle skader og uten annet enn psykiske arr denne gangen også.

 

Enden på visa var ... naturligvis ... at bakkingen inn i båsen i hjemmehavna gikk skeis på første forsøk.

 

Men nå har jeg sørget for å la meg trøste. :drink:

 

(Derfor en edit for å avlive en del tyrkerleifer)

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Vi var en tur innom Halden Lørdag kveld, på vei ut til Hvaler ser jeg turteller gå "amokk" og legger seg "død" på 0 omdr. Hva skjer?? kjøletempen fyker i været og alarmen går. Jeg hiver meg over STOPP og kaster vekk folk, bikkje og dørk, Det oser damp imot meg og jeg ser en stakkars vifterem som har blitt del rett av ligger og vrir seg i smerter( den var jo ikke gammel heller, bare 5 dager), mens motoren har det altfor varmt......

 

Vi ligger nå under den nye Svinesundbrua, ankeret går i vannet, og jeg går i motorrommet ( hvor det er sinnsykt varmt ). Jeg monterer den gamle vifteremmen og vi starter opp, alt ok.

 

MEN ankeret ( BRUCE 15kg, m kjetting ) ville ikke opp, etter my jokking er dritten oppe, og turen videre begynner....med slakk vifterem.

 

Jeg "putret" meg hjemmover.

 

Fint vær og rolig sjø.

 

Fin helg med unntak av 1 time under nye svinesundbroa.

Link to post
Share on other sites

Huff. Her sitter jeg på internetcafe i Kragerø, leser om uhell og tanken slår meg, når skjer dette oss?

 

Håper ikke det skjer. Har vært nå i båten og loffet i 14 dager, uten at noe overraskende har skjedd.

 

Deilige uker har det vært, og enda flere skal det bli !!!!!!

 

Rapport kommer en gang uti august....

 

Ha en riktig fin sommer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...