Jump to content

Suzuki DT140 EFI, gir ikke meir en 5000 omd..


Bergsholmen

Recommended Posts

Hei.

Har ein Suzuki DT140 EFI som ikke går som den skal, og vil ikke gi mer ein 5000 omd. Under det virker den heilt fint, litt "ujevn" tomgang kansje, men ellers bra.

Den virket bra i fjor, men har ila vinteren blitt sånn, trudde først det var for tung propell, siden eg bytta til 4 blad i vår. 

Men prøvde i går med en alupropell som er lik den som sto på før og då fikk eg 6000 omd. På WOT. (som er litt høyt, skal være 5250-5750)

 

Dermed er eg sikker på at eg har noe som er galt..

Men den hakker ikke, fusker ikke og har ikke feilkoder/varsler.

Marsjer uanstrengt på 42-4300 omd, og 25 knop, sveiver då veldig fint.

 

Noen som har formening om hva som kan være galt?

Trur selv det er bensintilførsel relatert, for tenningsrelatert burde vel gitt fjusking og rykking?

samt og være merkbart på lavere turtall.

 

 

Kan og legge til at eg sjekket kompresjonen for 14 dager siden og den ligger jevnt på 9-9,5 bar på alle sylindre.

Så skal ikke bære noe feil der.

Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…)

Nå:  92- Nor-Dan 6100  Mercury Verado 200 (2016-...)

Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90         (2008-2016)

Før: 80- GH10               Evinrude 8             (Midt på 90-tallet)

Link to post

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...