Jump to content

Oljelampe-alarm ved gløding. Volvo penta 2003

erlend-fs

Recommended Posts

Hei! 

Har en volvo penta 2003.

Noen ganger går alarm og lampe for oljetrykk/ oljenivå når jeg gløder motoren.

Om jeg starter motoren, slokner alarm og lampe straks. Har aldri opplevd at alarm og lampe har tent seg under kjøring, og motoren har fint oljenivå. 

Det er ikke hver gang dette skjer, bare innimellom.

Jeg lurer på hva dette kan være? Er det greit å bruke motoren, så lenge lampen ikke tennes/alarmen ikke går, under gange av motoren?

Video:

https://www.dropbox.com/s/fkcp5wilzvil2l0/2017-06-30 16.41.33.mov?dl=0

Setter stor pris på svar så raskt som mulig, da vi har planlagt seiltur i hele juli med avreise i morgen tidlig.

Hilsen Erlend

Redigert av erlend-fs (see edit history)

Tror ikke dette er noe å bry seg om. Kanskje du gløder litt lenge. På  min noe nyere D2-55 piper det om jeg gløder for lenge, fordi det ikke er oljetrykk (naturlig nok), og motoren varsler om det. Straks jeg starter blir det borte, og alt er som det skal være.

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Takk for svar Fred. Det var beroligende.

Oppdaget noe rart nå, som også har hendt tidligere. Kuttet strømmen til forbruksbatteriene en stund. Etter å ha skrudd på strømmen igjen, gikk ikke alarmen /lampen ved gløding. 

Synes dette er rart, da det er startbatteriet som gir strøm til instrumentpanelet!?

Om jeg kutter strømmen til startbatteriet, for så å gjennopprette koblingen, gir det ikke noe resultat...

Noen som forstår seg på dette?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...