erlend-fs Startet 30.Juni.2017 Del på Facebook Startet 30.Juni.2017 (redigert) Hei! Har en volvo penta 2003. Noen ganger går alarm og lampe for oljetrykk/ oljenivå når jeg gløder motoren. Om jeg starter motoren, slokner alarm og lampe straks. Har aldri opplevd at alarm og lampe har tent seg under kjøring, og motoren har fint oljenivå. Det er ikke hver gang dette skjer, bare innimellom. Jeg lurer på hva dette kan være? Er det greit å bruke motoren, så lenge lampen ikke tennes/alarmen ikke går, under gange av motoren? Video: https://www.dropbox.com/s/fkcp5wilzvil2l0/2017-06-30 16.41.33.mov?dl=0 Setter stor pris på svar så raskt som mulig, da vi har planlagt seiltur i hele juli med avreise i morgen tidlig. Hilsen Erlend Redigert 30.Juni.2017 av erlend-fs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Tror ikke dette er noe å bry seg om. Kanskje du gløder litt lenge. På min noe nyere D2-55 piper det om jeg gløder for lenge, fordi det ikke er oljetrykk (naturlig nok), og motoren varsler om det. Straks jeg starter blir det borte, og alt er som det skal være. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
erlend-fs Svart 30.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Takk for svar Fred. Det var beroligende. Oppdaget noe rart nå, som også har hendt tidligere. Kuttet strømmen til forbruksbatteriene en stund. Etter å ha skrudd på strømmen igjen, gikk ikke alarmen /lampen ved gløding. Synes dette er rart, da det er startbatteriet som gir strøm til instrumentpanelet!? Om jeg kutter strømmen til startbatteriet, for så å gjennopprette koblingen, gir det ikke noe resultat... Noen som forstår seg på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Draug1 Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Har jeg oversett noe? Har hatt båt med vp 2003 i 15 år uten og vite at den har gløding. Tror ikke den har det. Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
shipahoy Svart 1.Juli.2017 Del på Facebook Svart 1.Juli.2017 (redigert) Har heller aldri hørt om 2003 med gløding. .. Har en 2001 som vel er lik bortsett fra at den har en sylinder i stede for tre. Oljelampa og batteri lyser til motoren har startet. Redigert 1.Juli.2017 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.