"LISE" Startet 6.Juli.2017 Del på Facebook Startet 6.Juli.2017 (redigert) Hei! Min startmotor har i en tid fjusket når motor er varm. Ved forsøk på start har det kun klikket i startmotoren. Den er temmelig nedsølt av olje etter 30år med oljesvetting fra motor. Mistenkte derfor at det kunne være problemer med innslagsrelet. Har gått til anskaffelse av nytt. Før start: Så til spørsmålet. Har demontert starter fra motor, og skilt starter og rele. Nå begynner usikkerheten å melde seg når dette skal sammen igjen. Er det bare å smette releet inn og skru til? Armen til releet har en fjær og split i tuppen. Skal denne hektes fast i armen som dytter akslingen til starteren inn på svinghjulet? Nærbilde av tuppen: Skal "spliten" trekkes tilbake og på et vis tres inn på armen til starteren?: Skal relet trekke eller trykke mot denne armen? Blir glad for innspill! Redigert 6.Juli.2017 av "LISE" Skrivefeil (see edit history) Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Dinamo Svart 6.Juli.2017 Del på Facebook Svart 6.Juli.2017 Eg har skrudd på diverse startere, men kanskje ikkje akkurat denne sorten. Likevel, min nese seier at den splitten i solenoiden skal inn på armen til starteren, slik at solenoiden drar armen til seg når den slår inn. Magne Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 7.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Magefølelsen min sier det samme som nesen din Dinamo, men sliter med å få montert den slik jeg tenker. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
index Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Om du drar frem drevet på starteren og holder det der burde dette smette greit på plass!. Husk å smøre opp så alt går lett! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
"LISE" Svart 7.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 (redigert) Takk for hjelp. Nå er den satt sammen og funksjonstest bestått! Redigert 7.Juli.2017 av "LISE" (see edit history) Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
pipe Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Hvorfor ikke kontrollere børster når starteren er ute? Min erfaring tilsier at problemet ditt ligger i utslitte børster og ikke innslaget Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 16.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2018 Kan nå melde om at bytte av innslagsrele løste problemet mitt. Har nå brukt starteren mange ganger i alle mulige forhold. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.