Jump to content

Bakdør, 1 motor og strak aksel - hvilken båt skal man velge?


BingoBonzo

Recommended Posts

Ligger er par Nimbus 365 rett bortenfor oss nå. Flotte båter, men akterdekket ser veldig lite og trangt ut. Lå ved siden av en Saga 365 her om dagen. Akterdekket virker betydelig større (i likhet med resten av båten).

 

Ligger også en Storebro 42, identisk med Nimbus 42 Nova, her. Da blir alt så meget bedre, rett og slett mer plass over alt. Og den har strake akslinger

Link to post
Share on other sites

On ‎12‎.‎07‎.‎2017 at 8:50 AM, brs said:

Vaagen er bra men glipper litt på kriteriene.

Flybrigde.??

Eldre enn 2010.

Hva sier ts?

 

Akkurat alderskriteriet kan justeres, men FB ønsker vi som sagt ikke i denne omgang.

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

On ‎15‎.‎07‎.‎2017 at 2:31 PM, Frese på said:

Ligger er par Nimbus 365 rett bortenfor oss nå. Flotte båter, men akterdekket ser veldig lite og trangt ut. Lå ved siden av en Saga 365 her om dagen. Akterdekket virker betydelig større (i likhet med resten av båten).

 

Ligger også en Storebro 42, identisk med Nimbus 42 Nova, her. Da blir alt så meget bedre, rett og slett mer plass over alt. Og den har strake akslinger

Jeg sitter også med den samme følelse om at Nimbus e365 er litt trangere/mindre (selv om båtene skal være omtrent like store)

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
BingoBonzo skrev On 9.7.2017 at 23.06:

Ser nok at Marex 375 blir litt frem i tid for oss. 370'n er dessverre uten bakdør, ellers hadde det vært en god kandidat. 

Litt sonderinger internt nå og det ser ut som (nå i kveld etter en tur på Bryggen) fruen favoriserer Nimbus 365 Coupe og jeg
holder en knapp på SAGA 365...  

Denne forstod jeg ikke, ikke bakdør på 370? Jeg har 370 og synes da at jeg har bøkdør, selv om den er på styrbord side, og trukket litt fremover i forhold til badeplattform.... Vi er kjempefornøyd med vår! Litt rart at det ikke er flere å se, var kanskje litt for kostbar når den kom.

Link to post
Share on other sites

Nå er det slik at jeg og min kone selv kjøpte en NB32 så helt uhilda er vi ikke.

Men NB 32 er en utrolig praktisk båt med flott bad og stort akterdekk og mange praktiske løsninger og mye lagringsplass.

Eneste jeg ser som negativt er at jeg må krype over kona når jeg går til køys, tidkrevende øvelse :-) Men senga er både god å ligge i og romselig.

Skulle du ønske større stikk lugar er også NB 34 en flott båt, men da får du litt mindre akterdekk.

 

Saga 365 er en båt jeg også liker godt, mye større og mye mer kostbar, men en kanonbåt.

 

Lykke til

Redigert av HAIK (see edit history)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev On 8.2.2018 at 9.35:

Her menes bakdør som i bakvegg som i glassvegg med lukkemulihet, Odd. Men du har jo den fineste skuta som er designet i nyere tid anyway :thumbsup: Velkommen på forumet !

 

OK, tok den...

Takk for det Worry!

Min erfaring med 370 er veldig god, kona skulle kanskje ønsket seg litt bedre plass ved byssa når hun lager maten, men det er vel prisen man må betale for å ha dollbord som en 62 foter... Vi landet på en fem-blader propell som gir 22 når jeg har tatt av 12-15% max er 27. Dette gjelder når båten er lastet, og det er godt nok for meg. Vi trives best i 8 knop men drar på over kjedelige strekk og kjører den rein før vi legger til for dagen. En fantastisk familiebåt og den eneste som kunne erstatte vår 03 Baltic som vi hadde i 10 gode år, når kriteriene er: ikke FB, mest mulig åpen, mange soveplasser, singel aksel, kunne plane. Vi kjøpte vår 11 mod brukt av Marex og fikk den levert påsken 16, og det er et firma jeg varmt kan annbefale, veldig ryddige på alle måter.

Som vi vet er jo alt et kompromis i båt, og det er utrolig mange flotte der ute.

Så får jeg heller leve med at den er utrolig vakker! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...