Lucky820 Startet 8.Juli.2017 Del på Facebook Startet 8.Juli.2017 Hei , Jeg har et problem med eletriske chocken/primeren, jeg får bare start på båten, når jeg åpner den manuelt og pumper bensin, jeg har skrud av den og sjekket separat den er i orden men får ikke strøm når jeg starter , derfor kommer ikke bensin i forgasseren ved start , kan noen hjelpe meg hvordan kan jeg få strøm i den ved start ,sånn at det komme bensin i forgasseren ved start. jeg har en Johnson 60 HP 1984 mod. El. start Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 8.Juli.2017 Del på Facebook Svart 8.Juli.2017 Vi forsøker det åpenbare først..: Har du forsøkt å trykke tenningsnøkkelen inn for å slå inn choken? Sitér dette innlegget Link to post
Lucky820 Svart 8.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2017 Det var akkurat det som jeg ikke gjort hver gang når jeg startet, nå er det alt i orden får jeg start med en gang Takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Lucky820 Svart 9.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Hei igjen Har enda problem med motoren, når den blir kaldt får jeg ikke start på den igjen , forgasseren er ordentlig renset, har skiftet plugger, har sjekket elektriske choken/ primer den virker, skiftet bensin i tanken, enda får ikke start , hva kan det være ? Sitér dette innlegget Link to post
Nordsjøfarer Svart 9.Juli.2017 Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Hei Primeren gir ikke bensin i forgasser (e) den gir en dusj bak gasserne inn i innsuget så reedventilene blir våte, når du setter på tenningen og aktiverer primeren så holder belgtrykket kun en dusj, når du aktiverer starteren og motoren går rundt så skapes nytt vakuum i veivhuset, primersolenoiden er også vacumdrevet så prøv å prime mens du drar den på starteren :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lucky820 Svart 9.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Hei , Det gjør jeg nå hver gang når jeg starter men får ikke start på motoren, vet ikke hva kan det være? Sitér dette innlegget Link to post
Nordsjøfarer Svart 9.Juli.2017 Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Har du gnist på pluggene? Er det antydning til at motoren tenner? Sitér dette innlegget Link to post
Lucky820 Svart 9.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Ja , det har jeg sjekket , holdt pluggen nær motoren og da kom gnist ved start ved begge plugene. Sitér dette innlegget Link to post
Nordsjøfarer Svart 9.Juli.2017 Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 1: Altså du har hatt problemer med å få start Før du fikk tips om å trykke tenningsnøkkelen inn for å aktivere primer, startet motoren da? 2: gnist finnes. 3: hvordan er oppstart ved driftsvarm motor? 4: sikker på at flotør kamrene i begge forgassere fylles med bensin? Sitér dette innlegget Link to post
Lucky820 Svart 9.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 (redigert) 1.3. ja, da startet motoren ,når jeg manuelt åpnet primer og pumpet bensin litt. når motoren er varm den starter med en gang men hvis den er kaldt får jeg ikke start,. 4. I kamrene er jeg ikke sikkert at dem fylles med bensin. hvordan kan jeg sjekke den ? Redigert 9.Juli.2017 av Lucky820 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nordsjøfarer Svart 9.Juli.2017 Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Ok :-) prøvd å prime den manuelt igjen? Ellers se i front eller under gasserne om de har noen form for tappeplugg. .. Hvis de har så pump opp bensintrykk og prøv å åpne de... Hva er modell nr på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Lucky820 Svart 9.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 (redigert) Ok , ja jeg har prøvd også å prime den manuelt igjen men fikk ikke start. Ja dem har tappeplugg under , det kan jeg gjøre i morgen, model nr. er : J60ELCTB Redigert 9.Juli.2017 av Lucky820 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lucky820 Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Hei, Nå får jeg start etter jeg har ladet baterien igjen. men når motoren blir kaldt eller etter en sund får jeg ikke start igjen, og når jeg løfte opp motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Nordsjøfarer Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Hei etter modell nr så er det en 1983modell.. Kom det noe vann/ skitt ut av flottører? Blir håndpumpen hard når du pumper opp bensintrykk? Og forblir den hard? Sitér dette innlegget Link to post
Lucky820 Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Hei, Det stemmer , det er fra 1983 , jeg tok feil års modell , jeg hadde ikke tid å se på det , jeg skal sjekke det i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky820 Svart 15.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2017 Hei , Jeg har pumpet opp bensin, og skrudd av begge tappepluggene , og det kommer ut bensin av begge forgasseren,det var ikke skitten inni (den er renset 2 ganger nylig), håndpumpen blir hard når jeg pumper opp bensin og forblir hardt , men det blir litt mykere når jeg starter motoren. det er merkelig det starter fint når båten er ikke i vannet ? når jeg tar den i vannet får jeg vanskelig start ? Sitér dette innlegget Link to post
Lucky820 Svart 15.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2017 Og når jeg får start i sjøen , starter å kjøre etter liten stund motoren slår seg av (kveles) , vet ikke hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
Nordsjøfarer Svart 15.Juli.2017 Del på Facebook Svart 15.Juli.2017 Alt du beskriver ang bensin tilførselen høres normalt ut, ja blæra blir noe mykere når motoren har startet. Du sier den kveles når den kommer i sjøen og når du får start så kveles den, har du hhatt tennplugger ute når den stopper? Hvordan ser de ut? Sotete eller mistenkelig rene ? Kan nesten høres ut som saltvann kommer inn i motoren. ... Sitér dette innlegget Link to post
Lucky820 Svart 15.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2017 Jeg har skiftet bensin pumpa 3 år siden,fra da det har begynt med problemer, det har jeg sjekket og fant ut det nye bensin pumpa 0438556 PUMP AY,FUEL passer ikke til min båtmotor som er 1983 mod. , den pumpa som passer er : 0385781 FUEL PUMP ASSEMBLY som har jeg bestilt nå, vi for se hvordan går når jeg skifte pumpa-en. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky820 Svart 15.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2017 Hei , skulle bare si det kveles ikke når jeg starter den i sjøen, bare når jeg begynner å kjøre båten etter lite stund,.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.