aakjpe Startet 11.Juli.2017 Del på Facebook Startet 11.Juli.2017 Har fått en eldre Mariner Viking 10 HK. Noen som kan forklare bruken av knappen som er foran på motoren? Se bildet. Har forstått et det er "priming" den brukes til ved kaldstart. Dra den ut/inn 3 ganger før start. Pumper bensin inn i forgasser? Men hva med markeringene "Slow", "Start", "Fast", "Idle" ? Gjelder de når knapp er trukket ut eller når den er inne? Problemet mitt er at motoren stopper bare et minutt eller to etter at den er startet. Ved kald motor dras knappen ut/inn 3 ganger. Starter ved 1, eller 2, drag. Alt vel... Men stopper etter en kort stund. Og da lar den seg ikke starte i det hele tatt. Neste dag kan man gjenta dette... Den har fungert ok, men plutselig begynte dette styret. Kan det være noe med posisjonen på knappen som gjøre dette? Virker jo som den ikke får bensin etter en kort stund. Med hilsen Kjell Pettersen Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Når du drar den ut så pumper du en liten skvett bensin rett i forgasseren ja. Om du vrir på den, kan du justere opp og ned turtallet på tomgang. Jeg ville nok prøvd å rense forgasseren, høres ut som det kan være noe dritt i den som gjør at den ikke får bensin :) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 12.Juli.2017 Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Etter du har pumpet noen ganger, så trykker du den inn og vrir den helt til høyre. Så starter du den og lar den gå til den får en liten lunk før du begynder å vri den mot venstre igjen. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli.2017 Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 (redigert) aakjpe skrev for 4 timer siden: Men stopper etter en kort stund. Og da lar den seg ikke starte i det hele tatt. Neste dag kan man gjenta dette... at den stopper og ikke vil starte igjen før neste høres mer ut som at den får for mye bensin Redigert 12.Juli.2017 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
chawy Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Hei ! Jeg sliter med samme problem. Fant du ut hva problemet var ? Mistenker coil eller tenning ! Mvh Roy Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Som skrevet tidligere her; sjekk forgasseren og evt prøv med nye plugger. Har en Viking fra 2007, skifter plugger hvert år, før lot jeg det gå lenger og da dukket liknende problemer opp. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 har vært borti på snøscooter at det oppstår lekkasje i primeren slik at det blir for mye bensin - da stopper motoren pga for fet blanding Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.