boble65 Svart 15.August.2017 Link til dette innlegget Svart 15.August.2017 Makitaen er mye mer solid en black&decker. Har hadd b&d og. Sitér dette innlegget Link to post
Sopmeister Svart 15.August.2017 Link til dette innlegget Svart 15.August.2017 Håller med, har haft mer tur med Makita än B&B generellt Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 16.August.2017 Link til dette innlegget Svart 16.August.2017 Ser ut som den er i produksjon allikevel ja... :-P Men etter å ha slitt ut tre stk B&D, så begynner jeg å føle meg klar for skikkelig verktøy som Makita... :-P Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Komodo Svart 16.August.2017 Link til dette innlegget Svart 16.August.2017 Jeg var dum nok til å kjøpe Biltemavarianten http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elektrisk-handverktoy/Slipemaskin/Bandslipemaskin/Bandsliper-BS-457-2000028476/ Hva du enn gjør; ikke kjøp den Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fortego Svart 16.August.2017 Link til dette innlegget Svart 16.August.2017 Komodo skrev 2 minutes ago: Jeg var dum nok til å kjøpe Biltemavarianten http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elektrisk-handverktoy/Slipemaskin/Bandslipemaskin/Bandsliper-BS-457-2000028476/ Hva du enn gjør; ikke kjøp den Har tenkt at da kan jeg likegodt være foruten... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Komodo Svart 16.August.2017 Link til dette innlegget Svart 16.August.2017 Riktig tenkt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Balle13 Svart 17.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2017 Tobiasitårnet skrev On 5.8.2017 at 13.11: Heisann, her er mange gode råd. Føler at tre til fire lag med glassfiber under finerplata er en enkel og grei måte å gjøre det på. Glassfiber har vært brukt til dette siden en begynte å lage slike båter. Fukt er det som ødelegger akterspeila, Xfineren trekker vann som en svamp.. Vær nøye med hærderen slik at det ikke hærder for fort. Gjør arbeidet når det er litt kaldt i været. Spenn opp Xfinerplata med tvinger og div festemidler før du limer den fast. Da ser du om alt passer. Vær nøye med å rulle ut lufta. Avstivningen forover lager du med kne som som gjerne kan støpes fast i både brønn og bunn. Takk for tipsene tobiasitårnet Sitér dette innlegget Link to post
Balle13 Svart 17.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2017 Komodo skrev On 16.8.2017 at 9.57: Riktig tenkt Hvor kjøper dere glassfiber ruller fra? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.August.2017 Link til dette innlegget Svart 17.August.2017 (redigert) Balle13 skrev 10 minutes ago: Hvor kjøper dere glassfiber ruller fra? Komodo skrev On 13.8.2017 at 22.48: har du lest tråden jeg tipset om tidligere? Redigert 17.August.2017 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Balle13 Svart 2.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2017 Komodo skrev On 17.8.2017 at 17.27: Har lest gjennom tråden din nå Komodo, utroøig lererikt og imponerende arbeid Men har et til spørsmål på fjordlingen min er det brukt for lange skruer til vanntunellen... og disse lager en liten "kul" på andre siden, og det er mange av dem. så jeg lure på om jeg kan pusse ned disse "kulene" og legge på sånn filler du foreslo på toppen? Slik at kneplatene og stringersene ikke kommer i konflikt med disse. Og selvfølgelig kjøpe kortere skruer av en eller annen grunn får jeg ikke lastet opp bildet Sitér dette innlegget Link to post
Balle13 Svart 3.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2018 Da var det på tide og prioritere oppusing av fjordingen. Er ganske mye små sår rundt om på skroget, og denne skaden var nesten ikke synlig, men når jeg stakk inn skrujernet flasset det av biter av delaminert glassfiber. Har pusset rundt hullet ca 10-12cm, tenkte og legge en forskaling av papp på innsiden og støpte ut til rett tykkelse og legge et par lag med csm på innsiden også. Har pusset rent på innsiden etter bildet ble tatt Sitér dette innlegget Link to post
Sivijo Svart 15.April.2020 Link til dette innlegget Svart 15.April.2020 Hvordan ble det ? Sitér dette innlegget Link to post
Balle13 Svart 5.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2020 Den flyter? støpt med epoxy og flettet 900g duk? Sitér dette innlegget Link to post
Sivijo Svart 7.August.2020 Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 ??? så knall ut det der ! Medlem på team linge på fb ? Sitér dette innlegget Link to post
Balle13 Svart 15.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2020 Ja, er medlem der? ser bra ut på avstand, men ser egentlig ikke ut? skroget og ht er bare smurt inn med et par lag epoxy primer ,dekket er et lapper av reparasjoner og sparkel. Ble så nysgjerrig på hvordan båten var å kjøre så jeg hev på lift og motor laget en innredning. Utrolig morsom båt å kjøre? skal fortsette renovering i vinter. Skal lakkeres til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Sivijo Svart 15.August.2020 Link til dette innlegget Svart 15.August.2020 Aha ??? Ja gode båter. Du må ha lykke til med oppussinga ?? blir gøy å se den ferdig ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.