Searay2001 Startet 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2017 Motoren går fint opp til 1500 omdreininger og så vil den ikke gå videre. I revers går den helt normalt og får fullt turtall. Når jeg setter den i gir så forsvinner nøytral lyset som det skal. Den har jo begrenset turtall i nøytral til 1500 omdreininger. Holdt på å testkjøre og plutselig virket den normalt helt til jeg slapp den ned på tomgang igjen og da ville den ikke gå over 1500 omdreininger igjen. Har byttet begge dieselfilterene og det i tanken. Noen som har erfaring med dette Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Utslitt potensiometer i gasshåndtaket? Revers er lite brukt, ergo funker det som det skal. Forover er slitt og fusker.. mvh Windy37GM med 2 x 44 i kjellern Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Searay2001 Svart 16.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Hei takk for tips men denne har wire fra gasshåndtaket og bak til potensiometer så den beveger seg likt i begge girene Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 (redigert) Har jeg aldri hørt om :-) Eget pot meter bak ved motoren? Hvordan ser spakene dine ut? Ikke slik som den her? Redigert 16.Juli.2017 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Searay2001 Svart 17.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Gir/gasshendelen min er slik som di fleste påhengsmotorer har, med tilt av drev på en bryter øverst på spaket, eneste er en liten elektrisk bryter i forkant. Ja pot meteret ligger i forkanten av motorrommet. Jeg tror at jeg har fått fikset den nå. Tok ut turtallsføler ved svinghjulet og rengjorde den, samt det røret ned til ECU boksa fra manifoilen. Den virka fint etter det på testturen, men jeg skal kjøre den litt til før jeg stoler helt på den. Sitér dette innlegget Link to post
Searay2001 Svart 20.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2017 Nå har den fungert feilfritt på en tre dagers tur så da var det nok turtallsføleren som måtte rengjøres Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 20.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2017 Den fremme ved registeret? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Searay2001 Svart 20.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2017 Nei den som står bak på motoren. Den går ned mot svinghjulet der. Var litt vrien og komme til på min båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.