knut_m Startet 17.Juli.2017 Del på Facebook Startet 17.Juli.2017 Har en BM-2 som har fungert helt topp inntil nå, fikk varsel om dårlig lading ved oppstart av motor, (VP D2 75 HK). Har en batteri isolator som jeg lurer på kan være noe feil med. Ved motorkjøring så lader den batteriene med over 15 V. Koblet fra på batteri isolatoren og da lader den vanlig. Når jeg kobler til landstrøm vises både % og gjenstående tid igjen på BM2. Når jeg kobler fra landstrøm og solceller lader vises det 0 hr i displayet og 104%. Noen som har forslag om hva dette kan være ? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 19.Juli.2017 Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Den batteri isolatoren skal ha ca 15 volt ved kontakten i midten der det står A (alternator) På utgang 1 og 2 skal det være ca 14,3-14,4 volt når der rundt 15 volt på A. Så hvis du måler 15 volt på A er det neppe noe galt i det. Så hvor måler du 15 volt, og hva er som indikerer dårlig lading ? Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 (redigert) Det blir bare tull å starte to forskjellige tråder med samme spørsmål. Kommer ofte ikke noe bra ut av slikt. Om du ikke får tilbakemeldinger innen rimelig tid er det bedre at du bare skriver et purre-innlegg i din opprinnelige tråd. Redigert 20.Juli.2017 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
knut_m Svart 23.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2017 hegra skrev On 19.7.2017 at 22.56: Den batteri isolatoren skal ha ca 15 volt ved kontakten i midten der det står A (alternator) På utgang 1 og 2 skal det være ca 14,3-14,4 volt når der rundt 15 volt på A. Så hvis du måler 15 volt på A er det neppe noe galt i det. Så hvor måler du 15 volt, og hva er som indikerer dårlig lading ? Det som indikerer dårlig lading er at det blir varslet med lyd ved lavt turtall og at det på displayet (BM2) vises 15-15,1 volt. Dette har ikke vært noe problem tidligere det bare kom i løpet av siste uka av ferien. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.