Jump to content

BM-2 batterimonitor viser ikke timer som er igjen.

knut_m

Recommended Posts

Har en BM-2 som har fungert helt topp inntil nå, fikk varsel om dårlig lading ved oppstart av motor, (VP D2 75 HK). Har en batteri isolator som jeg lurer på kan være noe feil med. Ved motorkjøring så lader den batteriene med over 15 V. Koblet fra på batteri isolatoren og da lader den vanlig. Når jeg kobler til landstrøm vises både % og gjenstående tid igjen på BM2. Når jeg kobler fra landstrøm og solceller lader vises det 0 hr i displayet og 104%. Noen som har forslag om hva dette kan være ?

IMG_4944.JPG

IMG_5106.JPG

Den batteri isolatoren skal ha ca 15 volt ved kontakten i midten der det står A (alternator) På utgang 1 og 2 skal det være ca 14,3-14,4 volt når der rundt 15 volt på A. 

Så hvis du måler 15 volt på A er det neppe noe galt i det. Så hvor måler du 15 volt, og hva er som indikerer dårlig lading ?

hegra skrev On 19.7.2017 at 22.56:

Den batteri isolatoren skal ha ca 15 volt ved kontakten i midten der det står A (alternator) På utgang 1 og 2 skal det være ca 14,3-14,4 volt når der rundt 15 volt på A. 

Så hvis du måler 15 volt på A er det neppe noe galt i det. Så hvor måler du 15 volt, og hva er som indikerer dårlig lading ?

Det som indikerer dårlig lading er at det blir varslet med lyd ved lavt turtall og at det på displayet (BM2) vises 15-15,1 volt. Dette har ikke vært noe problem tidligere det bare kom i løpet av siste uka av ferien.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...