Auar Startet 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2017 Det har nylig begynt å pipple vann inn omkring sokkelen på vår 10 år gamle Sleipner baugpropell. Det siger vel inn et par desiliter i timen. Har satt inn lensing, og skal ta båten på land snarest mulig. Ingen synlige sprekker eller skader. Noen som har hatt liknende problem? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Du må sikkert bare ta ut gearhuset og fuge på nytt. Monteringen er jo enkel. Pakning mellom gearhus og tunnel, og fugemasse på hver side av pakningen. Har du lekkasje der må det nesten komme derfra. Et alternativ er selvsagt sprekker i støpen, men da ville det kommet i overgangen tunnel/skrog. Du kan jo forsøke å ta av motoren og ettertrekke braketten. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Worry II Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 (redigert) Jeg viile kontaktet Speiner, Auar. De vet best. Legger ved sprenskisse av SP55S, vil tro det er denne du har ? Motoren er lett å løsne. De er også normalt ok raske til å svare på mail. https://sleipner.no/mysite/helpdesk/public/ Redigert 18.Juli.2017 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Auar Svart 18.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Takk for kjapt svar Komodo og WorryII. Jeg oppdaget problemet i går, og var usikker på om jeg uten videre kunne demontere motoren på thrusteren med båten på vannet. Men da tolker jeg dere slik at det går greit å ta en kikk på braketten, i påvente av landsetting. Skissen av SP55S ser ut til å være idendisk med min. Takk for den. Thrusteren er fabrikkmontert av NB, vet dere hvordan den er fuget vanligvis? Er det vanligvis støpt med epoxy, eller noe Tec7 aktige greier? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Forbindelsen gir/tunnel kan vel variere. På Hulda er det pakning levert fra Sleipner som del av monteringssettet. Hos oss er det tørt. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Auar skrev 9 minutes ago: ...og var usikker på om jeg uten videre kunne demontere motoren på thrusteren med båten på vannet. Men da tolker jeg dere slik at det går greit å ta en kikk på braketten, i påvente av landsetting. Jon Arild kan fortelle deg hvordan du gjør det: Jon Arild Sigvartsen. Sleipner Motor AS Support : kl. 09:00 til 11:00 : Tlf (+47) 69 30 00 60 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Tror du finner noen bilder under 'byggingen av Hulda' også. Jeg hadde ut motoren for vedlikehold for et par år siden. Koble fra elektrisk (ta ut sikringen først), fire bolter og ut kommer motoren. Helt uproblematisk. Det sitter en liten fleksibel kopling mellom motor og gir. Koplingen splitter i gummisegmentet, bare å dra rett fra hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.