Jump to content

Fredrikstad med seilbåt - hvor kan man legge til?

Popeye70

Recommended Posts

Til helgen er det "Månefestivalen" i gamlebyen i Fredrikstad, og kona har luftet et ønske om å dra innom for å bli med. Vi kan evt anløpe sørfra på torsdagen.

Jeg har aldri anløpt Fredrikstad med seilbåt, og lurer på om noen har tips til hvor i byen man kan ligge i noen dager. Kan man ligge hele veien langs kanalen, også på nord- og sydsiden sørøst for brua til Kråkerøy? I så fall kan vi unngå alt som heter broåpning og står litt friere til når vi kan være på plass.

De røde strekene viser hvor jeg mener:

IMG_3644.PNG.b24e065322adbb2e9955ec92fcea9ddb.PNG

Jeg ser på flyfotoet fra Finn.no at det ligger båter flere steder langs kanalen, men er det besøksplasser eller faste plasser?

Er det evt andre steder man kan ligge, med gangavstand til fergene til gamlebyen?

Alle konstruktive innspill mottas med takk!

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Terje_F skrev for 1 time siden:

Tror ikke dette er gjesteplasser. Gå inn Vesterelva fra andre siden istedet og legg deg i nye gjestehavna ved nye brua istedet. Ferge fra sentrum til Gamlebyen.

Hvor er den nye gjestehavna lokalisert? Den står ikke i mitt kart, så vidt jeg kan se.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...