Popeye70 Startet 18.Juli.2017 Del på Facebook Startet 18.Juli.2017 Til helgen er det "Månefestivalen" i gamlebyen i Fredrikstad, og kona har luftet et ønske om å dra innom for å bli med. Vi kan evt anløpe sørfra på torsdagen. Jeg har aldri anløpt Fredrikstad med seilbåt, og lurer på om noen har tips til hvor i byen man kan ligge i noen dager. Kan man ligge hele veien langs kanalen, også på nord- og sydsiden sørøst for brua til Kråkerøy? I så fall kan vi unngå alt som heter broåpning og står litt friere til når vi kan være på plass. De røde strekene viser hvor jeg mener: Jeg ser på flyfotoet fra Finn.no at det ligger båter flere steder langs kanalen, men er det besøksplasser eller faste plasser? Er det evt andre steder man kan ligge, med gangavstand til fergene til gamlebyen? Alle konstruktive innspill mottas med takk! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Krimart Svart 19.Juli.2017 Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Står ikke dette i DNL 2A? http://www.kartverket.no/dnl/den-norske-los-2a.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 19.Juli.2017 Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Tror ikke dette er gjesteplasser. Gå inn Vesterelva fra andre siden istedet og legg deg i nye gjestehavna ved nye brua istedet. Ferge fra sentrum til Gamlebyen. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 19.Juli.2017 Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Byferga tar deg gratis til sentrum og til Gamlebyen :-) Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Popeye70 Svart 19.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Krimart skrev for 4 timer siden: Står ikke dette i DNL 2A? http://www.kartverket.no/dnl/den-norske-los-2a.pdf Jeg finner én gjestehavn ved overfladisk titt med mobilen i DNL 2A, med makstid på 24 timer... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 19.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Terje_F skrev for 1 time siden: Tror ikke dette er gjesteplasser. Gå inn Vesterelva fra andre siden istedet og legg deg i nye gjestehavna ved nye brua istedet. Ferge fra sentrum til Gamlebyen. Hvor er den nye gjestehavna lokalisert? Den står ikke i mitt kart, så vidt jeg kan se. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
goggen000 Svart 19.Juli.2017 Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Den nye gjestehavna ligger på Værste området, DVs gamle FMV. Gå inn Vesterelva, og følg den så ligger havna før den første brua, DVs Værste brua. God tur. Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 19.Juli.2017 Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Gjestehavna er ny for et par år siden. Ligger ved vestre brua (som også er forholdsvis ny). Gratis ferger til Gamlebyen Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 19.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Supert! Tusen takk for info! ? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Too Much Svart 19.Juli.2017 Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Fradrikstad Gjestehavn skriver på sine sider at det er gjesteplasser langs bryggepromenaden, så det er ikke umulig at du kan ligge på østsiden der du merket med rødt. Tlf til gjestehavna 94986741 Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 20.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Til info: Har snakket med gjestehavna, og øst/sør-øst for siste bro (vis-vis Isegran) er det bare private plasser på nordsiden av kanalen. Vi ble anbefalt å sjekke gjestehavnen først, og deretter langs promenaden mellom broene. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Komodo Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Har du hørt med Nøkledypet båthavn? Tror de har noen gjesteplasser der. Mye bedre enn i sentrum! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.