Jump to content

Hvor går ferden 8. - 10. juli


Astor

Recommended Posts

Sitter her å funderer på hvor Astor bringer meg til helgen.

Fra fredag til lørdag blir det landligge. Da kommer det gjester fra Molde. Mulig det blir en lokal båttur for å vise fram farvannet og ta en dukkert.

 

Men fra lørdag til søndag er skippern uten mannskap. Mørepapegøya reiser til Vinger for å se og høre Carlola. (En gang til!!) :sleep:

Jaco og Pjokken blir hjemme.

 

Dermed må skippern ta en generalavgjørelse hvor ferden skal gå. Enda noen dager å tenke i gjennom dette på. Om turen går innover mot hovedstaden eller utover fjorden spiller ingen rolle.

Det viktigste er å ha trivelige folk i nærheten. :drink::flag::cheers::sailing:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg skal ingen steder, har tatt på meg jobber så jeg har nok og gjøre i ferien :rolleyes:

Men, det spiller ingen rolle egentlig nå som været er så bra!

 

Må prøve og få tatt noen turer med Fia, selv om jeg har fått en bud på 5 høvdinger :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Har du fått start på FIA?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Til helgen starter ferien!! :flag:

 

Lørdag bør båten være ferieklar. Da drar jeg fra Oslo til Stavern hvor resten av familien (kone og to gutter på 3 og 6 år) kommer ombord. Etter noen dager i Larviksområdet pusler vi nedover til Kr. sand.

 

Ahh - deilig med ferie! :cheers:

Link to post
Share on other sites

Denne helgen drar vi ned til Sandspollen fra fredag til lørdag.

Lørdag har vi lovet å kjøre en flokk jenter (9 damer) som skal på utdrikningslag, fra Sætre til Holmsbu.

Om vi ligger der til søndag eller finner en annen plass får vi se på, må vel få disse damene tilbake til Sætre på søndag.

Kan jo bli en artig fornøyelse. :wink:

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Fredag morgen går turen ut til Træna i Nordland , der Trænafestivalen starter i morgen.

 

Fartøyet er den 42 fot store skøyta "Brødrene" av Gjerøy, med 42HK Marna i maskinrommet er det duket for en flott tur utover.

 

Bilde

http://www.trena.net/

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Fredag morgen går turen ut til Træna i Nordland , der Trænafestivalen starter i morgen.

 

Fartøyet er den 42 fot store skøyta "Brødrene" av Gjerøy, med 42HK Marna i maskinrommet er det duket for en flott tur utover.

Helgelandskysten/Nordlandskysten er bare helt fantastisk flott! Har kjørt Kystriksveien og reist med Hurtigruta fra Stamsund i Lofoten til Nesna i nyyydelig sommervær. For en opplevelse,- selv for en Lofotgutt... :wink: Håper en annen gang å få sjansen til å oppleve mye mere av kysten og øyene der. I Lofoten var og er vi vant med båter på Lofotfiske fra nettopp Træna, Vega, Rødøy, Brønnøysund osv.,- det gjør det hele ekstra interessant for meg.

 

En reise med egen båt langs kysten der 'oppe' må jo være glimrende! Òg, skøyta med den motoren legger jo ikke akkurat noen demper på opplevelsen :smiley:

 

God tur! :seeya:

Link to post
Share on other sites

Triste greier!

Les det utrolige 10-dagersvarselet, skriver VG i dag. I mitt hode er det for tiden bare tordenvær. I går måtte jeg sette MorMajor på land etter å ha være nede i et skjær utenfor Skjærhalden.

Flaut, fordi jeg gikk for nærme staken. Opprørende, fordi servicen fra noen av bransjefolket var til å grine av. Irriterende, fordi jeg selvfølgelig mister noen verdifulle dager og ferien er en drøy uke unna.

 

Mer her: MorMajor

 

:cryin: ter-av (som kommer til å deppe i mørke kroker noen dager)

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Emnetittelen stemmer ikke helt for mitt vedkommende, da jeg og familien drar ut i ettermiddag :yesnod:

Har ikke bestemt hvilken øy det blir ennå, men det som er sikkert er at vi styrer unna Ildverket (eller flytterverket som noen kaller det). Der blir det ofte fullt og jeg syns det er lunefullt for vind. Vi finner nok en rolig plass på en av de mindre øyene, da vi venter innrykk av flere båter med godtfolk ombord i morgen.

 

Været på Nøtterøy er strålende akkruat nå, og slik vil det vel holde seg i helgen? Hva sier du thor?

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Denne helga er det feriestart!

 

Kursen legges til Helgelandskysten, og vi håper å være fremme på Sør-Helgeland søndag kveld. Nøyaktig hvor vi kommer til å befinne oss på hvilket tidspunkt det får tiden vise. Skikkelig båtfant-ferie med andre ord. Træna som ble nevnt ovenfor blir nok besøkt. Fire ukers ferie, og mesteparten av denne tiden blir på Helgelandskysten.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...