Turbåt Svart 25.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 @finnmarken Ingen tanker er vel helt tette, grunnet behov for utlufting for å unngå vakuum? Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
finnmarken Svart 25.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Det stemmer det Turbåt, men skikkelige tanker tar likevel ikke inn vann. De har f eks tanklokk som drenerer vannet. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 TS har byttet ut innholdet på tanken og fylt på 10 friske liter.... Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 25.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Bruker alltid trykkluft på forgasseren da blir det rent.en vannperle er nok til og lage trøbbel. Du må ikke gi opp den super motoren det.starta opp en Yamaha 5hk som har stått på hytta med 8 år gammel bensin.starta på tredje draget og gikk reint etter noen minutter, Sitér dette innlegget Link to post
Balisany Svart 25.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Har tømt tanken 2 ganger og byttet ut bensin, fortsatt samme problem. nå har jeg levert motoren til en båtbutikk i Sandefjord som kun jobber med Yamaha. Venter spent. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Om du vil selge den så send en IM... også kan du kjøpe den tilbake for det samme når den går strøkent Sitér dette innlegget Link to post
Balisany Svart 25.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 tror ikke noen vil kjøpe motoren i den tilstand. som sagt venter spent på telefon fra båtbutikken i sandefjord ellers skal jeg stikke innom imorgen for å høre om prosess. Gleder meg å finne ut hva årsaken er, sikkert noe enkelt tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 26.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2017 Tilbudet mitt var ingen fleip men et seriøst tilbud som jeg håpet du ville tjene på (min fortjeneste ville være å lære mer, har samme motor i daglig drift som jeg kan bytte deler over fra til feilen forsvinner) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 26.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2017 dieselfan skrev 52 minutes ago: Tilbudet mitt var ingen fleip men et seriøst tilbud Det er et kjempetilbud, hadde jeg vært trådstarter hadde jeg slått til på flekken Verste som kan skje er at du ikke får til motoren, da har likevel trådstarter fått solgt den (og du har lært enda mer om disse motorene). Sitér dette innlegget Link to post
Balisany Svart 26.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2017 Tusen takk for alle gode tips og råd, har lært virkelig mye av alle tilbakemeldinger. har nettopp hentet motoren fra Yamaha forhandler i Sandefjord og motoren er helt strøken igjen. Betalte kr 2080,- for originale tenneplugg, rens av forgasser og fiks av choke. Feilen var selvfølgelig forgasseren den måtte renses onkelig og noen av hullene som dere sa var tette :( Ellers mange takk for all hjelpen :) Sitér dette innlegget Link to post
Turbåt Svart 26.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2017 2 hours ago, Dilo Balisany said: Feilen var selvfølgelig forgasseren den måtte renses onkelig og noen av hullene som dere sa var tette :( Skjønner, og ikke helt overraskende. De små dysehullene blir ofte oversett under en forgasserrens. Flott at du fikk orden på sakene igjen Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.