Jump to content

Evinrude 115 e-tec HO kutter ved full gass.

Chef Teddy

Recommended Posts

Hei! 

Jeg har en Evinrude 115 e-tec HO, etter en lang vinter lagring innendørs ble båten (AMT 185 BR) satt på sjøen i Mai. På grunn av elendig vær har båten nesten ikke blitt brukt.. nå når været har kommet seg så måtte jeg bytte både bensin filteret og ekstern vann separator grunnet kondens vann i tanken som hadde litt vel lite bensin...

etter bytta av filtrene og fjerning av resterende bensin og litt vann i tanken fylte jeg opp med bensin og lot bensin pumpen gjøre jobben med å få bensinen inn igjen i alt av slanger etc. Jeg luftet og ut i fordeleren fra "sykkel ventilene". 

Så til utfordringen som nå har oppstått. 

Etter å ha kjørt motoren en test tur virket alt fint. 

Men når jeg skulle ut på sjøen la jeg fra kai og putret ut av havnen. Da jeg kom ut, la jeg båten opp i plan og tiltet den opp til optimal turtal. Så ga jeg full pinne og føyk avgårde i Ca 40kn. Etter Ca 2 minutt døde motoren uten forvarsel og uten noen varslinger. Etter 8-10 forsøk på å starte motoren igjen kom den plutselig. Bestemte meg da for å reise rett inn igjen. Gjorde samme prosedyre og det samme skjedde igjen. Men denne gangen kom motoren igjen etter 5-6 forsøk. 

Kjørte så inn til lang på sakte fart uten at motoren stoppet. Lå så på tomgang i havnen i nesten 20 minutt uten at noe skjedde. 

Bør jeg være bekymret eller kan det være rester av luft/vann i bensin slangene som forårsaker dette???

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...