WithVital Startet 25.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2017 (redigert) Hei! Jeg skal grunne laminat med Biltema Epoxy Primer, og alt er renset og klart. Jeg legger vanligvis ren epoxy vått i vått og får det resultatet jeg ønsker, men det står ingenting om dette på boksen, i esken, på dataarket eller på nett. Fant ikke noe konkret svar på om jeg kan legge Biltema sin Epoxi primer vått i vått eller om jeg må vente til den er "overmalbar" her inne heller. På pakken står det at den er overmalbar etter ca 10 timer (avhengig av temp), støvtørr etter 2 timer, og fullt utherdet etter 7 døgn. Med "vått-i-vått" mener jeg å legge et strøk oppå det første før det første er støvtørt. Pleier å legge nye lag i ren epoxy når den ikke siger lenger. Skulle gjerne ha startet i dag, så hvis det er noen der ute som har lagt BT primeren vått i vått eller vet at man ikke kan hører jeg gjerne fra dere så fort som mulig. SKal legge 3-4 lag, og gjør det gjerne i en vending og venter en uke på full utherding etter det. Vil helst ikek slipe imellom da dette kun er bunnen, og ikke trenger skrogsidefinish... Takk og bukk Redigert 25.Juli.2017 av WithVital (see edit history) NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
StorStas Svart 25.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Har lagt BT epoxiprimer vått-i-vått ved noen anledninger de to siste årene og ikke fått noen problemer med det. Kun små områder om gangen riktignok, men tre til fem lag i løpet av noen få timer. Link to post
WithVital Svart 25.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Tusen takk StorStas! Da kjører vi ivei :) NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
Komodo Svart 25.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Her også. Men den er ganske tynn, så den trenger litt tid mellom strøkene for å ikke sige eller kladde seg. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
WithVital Svart 25.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Takk Komodo! Gikk helt fint. Jeg brukte pensel og fant en ok gang i det underveis. Fikk tre relativt tykke strøk med 3 liter, så det er omtrent som det står mht dekke (tror det var 9m2/L). Fantastisk med 20-ish grader og skygge. Da får man gjort litt :) NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn