anorvald Startet 26.Juli.2017 Del på Facebook Startet 26.Juli.2017 Hei. Overtatt en daycruiser med 140 df Suzuki 2007-modell. Fast tank. Tidligere eier sier at han aldri har hatt noe problem, men når jeg setter båten på vannet stopper den opp etter en stund. Mest på tomgang / lav hastighet etter å ha kjørt litt. Men har også opplevd at den stopper i litt fart. Løsningen min har vært å pumpe litt ekstra i drivstoffpumpa/ballongen og da har den "overlevd". Byttet ballong og bensinfilter. Ingen fiks. Tips mottas med takk. Kommentar fra moderator: Tittelen er redigert, var opprinnelig "Suzuki 140 df". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster. Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler. Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Sitér dette innlegget Link to post
Lensepumpe Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Er lufting til bensintanken åpen? Kan lavtrykkspumpen i bensinsystemet være dårlig? Utett bensinsystem slik at det suges luft? Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Du må nok endre tittel som beskriver problemet kortfattet snarest før innlegget slettes. Har den gått upåklagelig nå du har pumpet på ballongen? Hvis du har fast tank har du kanskje også et utvendig vann/bensin-skillefilter? Sjekket det? Sitér dette innlegget Link to post
anorvald Svart 26.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Når jeg har pumpet har den gått fint en kort stund. Byttet bensin/vann filteret ja. Tanken har jeg ikke rørt. Fastmontert.... Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Iac-valve er en liten svakhet på disse som gjerne resulterer i tomgangsproblemer. Mistenker at jeg har problemer med den da den har stoppet et par ganger på tomgang. Ofte skjer det +- 500 timer har jeg skjønt. Min er gått 520 nå Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.