Jump to content

Suzuki 140 df stopper etter en stund på tomgang

anorvald

Recommended Posts

Hei. Overtatt en daycruiser med 140 df Suzuki 2007-modell. Fast tank.

Tidligere eier sier at han aldri har hatt noe problem, men når jeg setter båten på vannet stopper den opp etter en stund. Mest på tomgang / lav hastighet etter å ha kjørt litt. Men har også opplevd at den stopper i litt fart. Løsningen min har vært å pumpe litt ekstra i drivstoffpumpa/ballongen og da har den "overlevd". 

Byttet ballong og bensinfilter. Ingen fiks. Tips mottas med takk. 

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "Suzuki 140 df". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

Iac-valve er en liten svakhet på disse som gjerne resulterer i tomgangsproblemer. Mistenker at jeg har problemer med den da den har stoppet et par ganger på tomgang. Ofte skjer det +- 500 timer har jeg skjønt. Min er gått 520 nå

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...