Jump to content

Yamarin 68 DC bensinlukt


junern

Recommended Posts

Hei. Har nylig kjøpt oss en brukt Yamarin 68 DC, 2008 modell. Kjøpt hos båtforhandler og fikk med 6 mnd garanti.  Imidlertid har vi merket bensinlukt fra cabin hver gang vi åpner skyvedøren. Etter god lufting og åpne setelukene ble lukten borte. Men nå som vi er på ferietur og overnatter i den er vi nødt å ha god lufting ved å ha alle vinduene i cabin åpne, skyvedøren åpen og lufting i sidekalesjene.  Det har fungert men kanskje ikke holdbar i den situasjonen. Er det andre som har samme båt og opplevet lignende situasjon? Normalt for denne type båt? Kan det være hull eller lign i påfyllingsrøret til bensintanken som slipper ut gasser? Vurderer reklamasjon hos forhandler evt heve kjøpet. Det hører til historien at i løpet av den korte tiden vi har hatt båten (6 uker) , har det kommet feil/defekt på kartplotter (bilde fryst, og ingen GPS kontakt), vannlekkasje (holder på sjekke årsak nå) . God sommer til alle båtfolk. Mvh Jon 

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ha tatt dette med selger. Lukter det bensin, er det fare på ferde og ikke bare ubehag.

 

De andre feilene er vel bare sånn man må forvente når man har båt. Med mindre plotteren er helt gåen da..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

er jo egen slange for tanklufting på disse , men den skal jo føre dampen ut av båten via en skroggjennomføring om det er noe ala min båt. 

Kan det tenkes denne slangen har hoppa av..?

 

Ville også reklamert på dette  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Jeg har samme båt og modell. Kjøpte den i år, etter 11 overnattinger og 20+ turer har vi ikke merket noe til bensinslukt eller andre feil.. Så det må du  ta med forhandler.

 

Hvor har du vannlekkasje..? Jeg får  av og til litt vann i kjølsvinnet i cabinen, men skjønner ikke hvor det kommer fra, er ikke salt...

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...