Janinho Startet 27.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2017 Min far har kjøpt en brukt 2011 Yamaha 9.9 Sport. Den står nå på en litt eldre Silver Viking 15 fot. Prøvde den her om dagen og må si jeg ble overasket hvor lat den var ved fullt gasspådrag. Den klarer rett og slett ikke få båten opp i plan. La også merke til at plomberingen er fjernet og at denne da skal yte 15 hk. Til sammenligning så stod det en 2004 Johnson 9.9/15 på den før og den har null problem med å få båten opp fra vannet og i plan. Er det flere her inne som har opplevd noe lignende? Evt noen fornuftige tips å komme med? Prøvde å søke igjennom forumet men fant ingen tilsvarende problem. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2017 kan jo høres ut til at den har stått på en mindre båt tidligere og at propellen er for stor - da blir det gjerne slik det beskrives her Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Janinho Svart 28.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Var det jeg også stusset litt på. Skal prøve en annen propell med 1" mindre stigning i først og se om det hjelper. Takker for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 god plan, la oss høre hvordan det funker da Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Gullfisk Svart 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Ellers mangler vel et forgasserbytte for å få 20hk. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Dette er helt normalt. De nye firetakterne er mye daffere enn de gamle totakterne.... Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Enig med skrotnisse.. Ein kompis hadde denne, med "20hk forgasser" ... eeeelendig aks og skikkelig tamt pådrag.. Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
dieselfan Svart 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Lydbildet er jo ganske dafft, mange blir nok lurt av lyden... Fartsmålinger på lettplanende joller viser ikke det samme som TS opplever Rett propell er alfa og omega.... Ta en seriøs turtallsmåling , bedre med fakta enn synsing Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2017 dreiemomentkurven på 2t og 4t blir litt forskjellig, 4t har en flatere kurve, mer trøkk helt i bunn, og drar mer turtall på topp. Mens 2t gjerne har mer punch i mellomregisteret , ofte i det området som skal til for å dytte båten i plan. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.