Jump to content

GPS og Windows XP


Vega

Recommended Posts

  • 3 uker senere...

Ikke for å være sur, men selv om det er massevis av Jesuser i Spania, så bør det forbli bare en Hjallis i Norge. Han fikk "nicket" allerede mens han bodde i Biskop Darres gate, og før vi visste hva nick var, og han bør få ha det i fred.

Hei igjen! :seeya:

 

Motordoktoren er en humoristisk kar - nicket mitt har jeg hatt fra-51, så jeg velger å fortsette med det - du vet, er det ikke to indrer og vekk me'n, som de en gang sa!

 

MEN - det var liksom problemet med den ville musa i XP når jeg koblet til Gps'en eller startet opp maskina med den tilkoblet, som var veldig irriterende med nye restarter o.l. som følge....!

 

Ville bare fortelle at jeg fant en løsning som fungerer med meg.

 

Fra enhetsbehandling avinstallerte jeg eventuelle seriell mus, slik at XP ville installere (en pop-up med denne meldingen om at en "ballpoint seriell mus blir installert" ville dukke opp igjen.

 

Istedet for å gå inn i enhetsbehandling for mus og bruke kommandoen: "avinstallere" igjen, så forsøkte jeg nå med en gang heller valget på høyreklikken for denne oppføringen for seriell mus i enhetsbeh.:"deaktiver", og siden har ikke problemet eksistert!

 

Ha ellers en fin båtsesong alle sammen!

 

Mvh

Hjallis :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Endelig er jeg kvitt problemet med at XP Pro detekterer GPS'en som mus og oppfører seg helt vilt. Jeg har lest alle innleggene om emnet uten å få løst problemet. Nå søkte jeg på microsoft's sider og fant hvor i boot.ini filen jeg måtte legge inn "/noserialmice" (se nedenfor). Nå oppfører laptopen seg helt normalt selv om GPS'en er i gang når jeg starter maskinen. :lol:

 

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /noserialmice

Link to post
Share on other sites

Hei Nordan!

:lol:

 

Det var hyggelig å høre!

 

Jeg prøvde også dette men la inn følgende: "/noserialmice=[COMx | COMx,y,z...] ", men det fikk jeg ikke til å virke!

 

Jeg bruker også XPPro, men jeg har en del sjøkompiser som også bruker Win2000, som jeg etterhvert hadde tenkt å hjelpe så snart jeg hadde løsningen.

 

Er det slik at du kun la inn "/noserialmice" på aktuelt sted - og så virket det?

 

Er interessert i dette , for jeg har flere pc'er og som sagt kamerater som ikke er inne på data i det hele tatt, som jeg tenkte å hjelpe!

 

Ellers takker jeg medlem SveinHa, som tidligere svarte meg med tips på en e-mail henvendelse.

Takk skal du ha!

 

NB!

Båten er på sjøen, og vi håper på fint vær på turer til Bjørnsund og Ona i Påska!

 

Ha det fint alle sammen :lol:

 

GOD PÅSKE!

 

Hjallis

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Prøver å få den "Dansende Musa" ut av verden!!!

 

 

Finner ikke boot.ini i utforsker for å slå av skrivebeskyttelsen.

Dersom jeg skriver "edit c:boot.ini" i ledetekst får jeg skrive, men da oppfører tastaturet seg merkelig. visker på enkelte knapper, og lager merklige tegn.

Dette har kanskje med at jeg ikke får bort skrivebeskyttelsen??

 

Har også valg "Vis alle filer" på verktøy menyen, men finner ikke fila der.

 

Noen Tips???

 

 

Celina

Link to post
Share on other sites

Hei Nordan!

:smash:

 

Det var hyggelig å høre!

 

Jeg prøvde også dette men la inn følgende: "/noserialmice=[COMx | COMx,y,z...]", men det fikk jeg ikke til å virke!

 

Jeg bruker også XPPro, men jeg har en del sjøkompiser som også bruker Win2000, som jeg etterhvert hadde tenkt å hjelpe så snart jeg hadde løsningen.

 

Er det slik at du kun la inn "/noserialmice" på aktuelt sted - og så virket det?

 

Er interessert i dette , for jeg har flere pc'er og som sagt kamerater som ikke er inne på data i det hele tatt, som jeg tenkte å hjelpe!

 

Ellers takker jeg medlem SveinHa, som tidligere svarte meg med tips på en e-mail henvendelse.

Takk skal du ha!

 

NB!

Båten er på sjøen, og vi håper på fint vær på turer til Bjørnsund og Ona i Påska!

 

Ha det fint alle sammen :lol:

 

GOD PÅSKE!

 

Hjallis

Hei

 

Nå fikk jeg det endelig til. Takk til Hjallis!!!

Satt først opp komandolinjen på en ny linje, da fikk jeg valget å starte windows i Windows 2000 PROFFESSIONAL, eller COM1....

 

Men så satt jeg det på samme linje som Hjallis forklarte, og VIPS så virket det :lol:

 

Celina

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

jeg kjører WinXP pro og Haicom musa fra ClasOhlsson

jeg får musa til å virke normalt ved å vente med å kople til GPSMUSA til windows har startet opp og har stabilisert seg ...så kobler jeg til GPS MUSA da går det som en drøm... :flag:

 

Obs glemte det ...........det er USB Versjonen jeg har

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

jeg kjører WinXP pro og Haicom musa fra ClasOhlsson

jeg får musa til å virke normalt ved å vente med å kople til GPSMUSA til windows har startet opp og har stabilisert seg ...så kobler jeg til GPS MUSA da går det som en drøm...

Samme her ... men du verden hvor det gikk rundt for Gamle Worse de gangene han forsøkte å fange inn musepekeren ... :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...