eivindo Startet 30.Juli.2017 Del på Facebook Startet 30.Juli.2017 Hei. Har en Sabb G 10hk jeg ikke får start på etter skifte av diesel filter + diesel slange. Har fulgt manualen til Sabb for lufting av brennolje, samt lest på forumet. Diesel renner uten luftbobler. Men får ikke motoren går ikke i mer enn 5-10sek. Noen som har tips for å hjelpe en sjømann ut på havet igjen? Se vedlagt bilde for "luftepresedyre" Takk! Sitér dette innlegget Link to post
kenny- Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Heisann, Har du skrudd av dyserøret og sett om det kommer diesel ut der hvis du sveiver? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Du skal kunne kjenne et distinkt "støt" i dyserøret for hver annen omdrening av motoren når du sveiver. Kjenner du ikke det så kommer ikke diesel from til dysen. Du må du lufte videre, inklusive å løsne dyserøret og se at diesel kommer støtvis ut når du sveiver eller kjører på starteren. Sitér dette innlegget Link to post
eivindo Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Tusen takk for rask svar:) Det kommer tydelige støt med diesel ut av bajonippelen (Merket Nr 3 på bilde) når jeg kjører startmotoren. Har nok luftet alt 15-20 ganger, men fortsatt ingen suksess. Kan det være noe kødde med diesel filteret som ble byttet? Montert opp/ned?? Sitér dette innlegget Link to post
kenny- Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Følg røret som går fra der som er merket nr 3 på bildet. Røret ender på toppen av motoren.. Løsne røret på toppen og sveiv motoren. Se om det kommer støt også her :) Sitér dette innlegget Link to post
eivindo Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Denne du tenker på @kenny- ? Da prøver jeg på dette neste gang jeg skal ned til båten:) Sitér dette innlegget Link to post
kenny- Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Det er riktig. Skru av på toppen der og sveiv til det kommer diesel ut. Du skal kjenne at det "slår" litt mot fingeren dersom du holder en finger foran. Den sviver så lenge den har diesel og kompresjon :) Sitér dette innlegget Link to post
kenny- Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Du trenger for øvrig kun å løsne på den største av dem.. den som sitter på selve røret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.