Jump to content

Lufttilførsel til en MerCruiser 4.2l Diesel (320hk) - hvor mye ?


LeviCorsair

Recommended Posts

Det trenger du ikke.  Inntak i Bravo drev holder. Mine 220hk kan gå timevis med temp i begynnelsen av normal og holder

seg der uansett turtall. 1 1/2" slange kan passere mye vann, vannpumpen trekker ikke mer selv om du har flere inntak.

Sjekk diameter ut fra drev og på vannpumpen, kan være forskjellig.

 

Og så trenger du et grovfilter før finfilterer/vannutskiller som sitter på motor. Det er bare å regne ut flow pr time

(gph) og kjøpe et Racor filter, her er det ihvertfall ikke noe grunn til å spare.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post

Ang kjølevannsinntaket vanninntak: igjen anbefales det i CMD manualen å blokkere vanninntaket fra drevet, og kutte slangen før transom. Det sikrer at kjølevannet kjøler drevet.

Det følger med separat vanninntak

og sjøvannsfilter, samt plate til å blokkere inntaket i transom. Det advares med at over tid kan inntaket i drevet og videre blokkeres av saltavleiringer som begrenser gjennomstrømmingen.

 

Jeg har eget vanninntak med avstengingsventil. Veldig godt med god kapasitet på vann...

 

-mange har klart seg uten, noen har fått problemer...

 

Anbefaler å følge tips fra motor og drev leverandøren her igjen.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...