Skruzuki& Startet 2.August.2017 Del på Facebook Startet 2.August.2017 Har en Suzuki DF115 - 2008 modell hvor temperaturalarm går på kort tid etter start. Har skiftet impeller . (den gamle så like fin ut som den nye), tatt ut termostat og har full kjøling og normal kontrollstråle. Har også koblet til vannslange og spylt motoren grundig i en halv time, og kjølevann kom ut i alle normale åpninger... Når motoren starter kommer alarmen på i løpet av svært kort tid, som regel før temperaturen kommer opp i 20 grader, "rekorden" var 15 minutter med 2500 omdreininger, før alarmen kom på, og da var høyeste temperatur jeg kunne måle litt over 30 grader. Motorblokk kun lunken, og du kunne legge hånden både på motorblokk og manifoldkappe. Har målt temperaturen med IR-måler på motorblokk, termostathus, kjøleslanger og kontrollstråle og temperaturen ligger mellom 20 og 30 varmegrader, 14 grader på kontrollstrålen (sjøtemp 11). Har kun universalinstrument å hjelpe meg med, men har registrert OHM på sensor for temperatur, og den på toppen av motor ved termostathus viser 300 OHM, og den andre i "kjøleskapet" viste 1628 OHM, motoren var da lunken. Har forstått at dersom det er stort avvik mellom sensorene, så går alarmen, og turtallet reduseres. Har også prøvd å koble fra temperatursensorene enkeltvis, og får da alarm og lys i "Check engine", men ingen ting på Temperatur. Jeg har ikke så mye greie på dette, men antar at en av sensorene for temperatur fusker... Er det noen "normalverdi" i OHM på kald og varm motor som forteller om en sensor fusker, eller finnes det en annen metode for å finne ut om og hvilken sensor det er feil på, uten å investere i diagnoseutstyr? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.