Helios Startet 2.August.2017 Del på Facebook Startet 2.August.2017 Har en Eberspracher D4 dieselvarmer i båten. Den starter og varme og hører dieselpumpen starter. Men etter noen minutter stopper den igjen. Noen som vet hva dette kan skyldes? Har byttet dieselpumpe da jeg trodde det skyldes dette men det kan nå utelukkes. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 3.August.2017 Del på Facebook Svart 3.August.2017 Synlig røyk fra eksosutløp? Spenning tilført varmer i oppstartfase? Wherle eller Hella styresentral? Muligheter for avlesning av feilkoder? Kontakt mellom bryter og varmer? Brennstoffmengde under startsekvens? Hvis "miniregulator", forbindelse til romtemp. føler? (dette for å begynne et sted) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 3.August.2017 Del på Facebook Svart 3.August.2017 Luft i dieseltilførselen? Sitér dette innlegget Link to post
WillItFloat Svart 3.August.2017 Del på Facebook Svart 3.August.2017 Jeg har en D4 og den oppførte seg noenlunde likt, helt til den sluttet å virke. Hos meg gikk motor ujevnt og den sluttet å varme etter ca. 20-30 min. Varmeren var bare 1 år gammel, så jeg fikk byttet viftemotor... Om du har digitalt display, kan du holde inn de to piltastene i noen sekunder. Da kommer du i en meny "1_1" og her trykker du ok (om jeg ikke husker feil...). Her skal du få opp en feilkode. Søk på nett etter feilkoder og hva disse betyr. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 3.August.2017 Del på Facebook Svart 3.August.2017 Lav spenning ? Det kan du teste med å starte det når motoren går (altså at det lader). Hvis det er lav spenning kan det løses med å bruke tykkere kabler (hvis du ikke har slappe batterier da). Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Helios Svart 3.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2017 Takk for mange fine tips. Det er ikke synlig røyk fra eksosutløp . Jeg har en manuell styringsmodell ikke digital så får ikke opp feilkoder. Har nettop byttet alle batterier i båten . Skal prøve å kjøre den mens motoren er i gang for å se om det hjelper. Har tenkt enten spenningsfeil eller temp føler feil, kan jeg kjøre feilkoder søk på den jeg har ? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 3.August.2017 Del på Facebook Svart 3.August.2017 (redigert) Hadde et lignende problem, som jeg aldri ble klok på. Måtte til slutt bite i det sure eplet og levere den inn på service. Det viste seg at det var en temperatursensor som var i ustand, og stengte ned varmeren altfor tidlig i forhold til temperatur. Ps. Er du sikker på at den tenner? Selv om dieselpumpen går, er det ikke sikkert du får fyr. Lytt nøye når den starter opp. Det skal komme en markant, dyp buldring i det dieselen antennes. Det skjer normalt rett etter diselpumpen begynner å tikke. Redigert 3.August.2017 av S/Y Emma (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Helios Svart 3.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2017 Ja har tenkt det samme som deg. Får vel levere det inn til service . Varmeren tenner ja og begynner å blåse varmluft , men etter ca 10 min så slår den seg av, noen ganger tenner den og varmer over lengre perioder så er litt i villrede her Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 4.August.2017 Del på Facebook Svart 4.August.2017 Hvis den faktisk tenner og går 10 Min tror jeg ikke det er spenningen. Misforstod overskriften til at den stopper etter noen få, altså i opptennings prosessen. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Brigg Svart 4.August.2017 Del på Facebook Svart 4.August.2017 Sjekk at det ikke er noen hindringer for luften i varmluftslangene, feks knekk på slangene. . Dersom varmeren ikke får kvittet seg med varmen vil den stenge ned. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Komodo Svart 4.August.2017 Del på Facebook Svart 4.August.2017 Begynner den å gi varme, eller er det bare pumpe og vifte som starter? Hvis den tenner og begynner å gi varm luft før den stopper tipper jeg du må bytte flammevakt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
I.M.S. Svart 4.August.2017 Del på Facebook Svart 4.August.2017 Kontroller om du har en Wherle eller Hella styresentral. Wherle har en glatt plastkabel ut av varmer og hella har en "viklet" kabel. Feilen du beskriver har ofte årsak i defekt styresentral dersom du har Wherle. For å eliminere evt. feil i bryter/romtemp.føler kan du koble ifra disse og laske over mellom rød og gul ledning på kontakt mot varmer. den føler da temp. på sensor inne i varmer på innluften og skal gå med full effekt . Stopper den fremdeles i tide og utide, er neste skritt å kjøre varmer tilkoblet diagnoseutstyr som viser verdier på funksjoner, alt. separat test av styresentral hos en forhandler med dertil egnet utstyr. Høiden bil og båt elektro kan sikkert hjelpe deg med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Helios Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Da har jeg funnet problemet. Det var to slanger til varmekolben som hadde hoppet av. Fikk skrudd de på igjen og nå virker det . Takk for mange fine tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.