Jump to content

Eberspächer D4 dieselvarmer stopper etter noen minutter

Helios

Recommended Posts

Jeg har en D4 og den oppførte seg noenlunde likt, helt til den sluttet å virke.
Hos meg gikk motor ujevnt og den sluttet å varme etter ca. 20-30 min.
Varmeren var bare 1 år gammel, så jeg fikk byttet viftemotor...

Om du har digitalt display, kan du holde inn de to piltastene i noen sekunder. Da kommer du i en meny "1_1" og her trykker du ok (om jeg ikke husker feil...). Her skal du få opp en feilkode.
Søk på nett etter feilkoder og hva disse betyr.

Takk for mange fine tips. Det er ikke synlig røyk fra eksosutløp . Jeg har en manuell styringsmodell ikke digital så får ikke opp feilkoder. Har nettop byttet alle batterier i båten . Skal prøve å kjøre den mens motoren er i gang for å se om det hjelper. Har tenkt enten spenningsfeil eller temp føler feil, kan jeg kjøre feilkoder søk på den jeg har ?

Hadde et lignende problem, som jeg aldri ble klok på. Måtte til slutt bite i det sure eplet og levere den inn på service. Det viste seg at det var en temperatursensor som var i ustand, og stengte ned varmeren altfor tidlig i forhold til temperatur.

Ps. Er du sikker på at den tenner? Selv om dieselpumpen går, er det ikke sikkert du får fyr. Lytt nøye når den starter opp. Det skal komme en markant, dyp buldring i det dieselen antennes. Det skjer normalt rett etter diselpumpen begynner å tikke.

Redigert av S/Y Emma (see edit history)

Sjekk at det ikke er noen hindringer for luften i varmluftslangene, feks knekk på slangene. . Dersom varmeren ikke får kvittet seg med varmen vil den stenge ned. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Kontroller om du har en Wherle eller Hella styresentral. Wherle har en glatt plastkabel ut av varmer og hella har en "viklet" kabel. Feilen du beskriver har ofte årsak i defekt styresentral dersom du har Wherle. For å eliminere evt. feil i bryter/romtemp.føler kan du koble ifra disse og laske over mellom rød og gul ledning på kontakt mot varmer. den føler da temp. på sensor inne i varmer på innluften og skal gå med full effekt . Stopper den fremdeles i tide og utide, er neste skritt å kjøre varmer tilkoblet diagnoseutstyr som viser verdier på funksjoner, alt. separat test av styresentral hos en forhandler med dertil egnet utstyr. Høiden bil og båt elektro kan sikkert hjelpe deg med dette.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...