sap_2000 Svart 23.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 (redigert) Takk i ligge måde @Trond123. Vennlig hyggelig må si jeg er imponert over personene hos VP vi hadde å gjøre med i dag. Vi fikk en feilmelding rett etter mongstad som kunne indikere litt av hvert. Fikk fort kontakt med det som må være den ukjente, norske broren til han hos vp forhandleren i Bremerhaven som hjalp @Tom Rør i cuxhaven. Kunnskapsrik kar som tenkte utenfor boksen og resonnerte frem og tilbake og prøvde mange angrepsvinkler for å isolere forårsaken til feilmelding. Hadde trengt flere som han på Østlandet Her ombord har vi mulighet til å se mange verdier og parametre på det store VP panelet. Vi diskuterte litt rund mulige scenarioer som jeg testet underveis. Etterhert fikk vi noen mistanker. Klokka var da såpass at jeg anså det slik at vi måtte møtet opp i morgen hos Bjordal og Madsen, men jeg spurte i 3 tiden om hvor lenge han han var på jobb i dag. Svaret var at han skulle ingen steder i dag Han hadde hjulpet oss. Holdt på å ramle av stolen jeg satt i. Han kunne pakke det han trodde han trengte i bilen og møte oss i vågen. I mellomtiden skulle han lese seg opp på de nye D8/ IPS 800 motorene da det forløpig er meget få båter levert med disse motorene ennå. Fyren stor og ventet på oss og hoppet rett i motorrommet med diagnoseutstyret. Mistanken lå mot en sensor men den var ikke på lager hos B & M. Så løsningen var å kryssbytte disse mellom motorene for å se om problemet flyttet seg. Han leste av en haug med verdier med motorene i gang og under kjøring hvor ting selvfølgelig fungere normalt igjen. Han ville dog bytte en annen sensor de hadde på lager så han forsvant og hentet den. Var tilbake etter en halvtime. Summa sumarum heller problemet mot å være SW bugg og/eller sensor relatert og godt er det. Får nok svaret i morgen en stund etter avgang tenker jeg. Flytter problemet seg til den andre motoren er vi ganske sikre på sensor. Uansett bestilles ny sensor i morgen tidlig og vil være på plass innen er døgn. Som vanlig var alle restauranter stengt når Mr VP var ferdig, så det ble en knallgod og svær rullekebab oppi gata her Vi får se i morgen, men uansett er vi i de beste hender som vil sette alle kluter til for å få oss kjapt avgårde igjen Redigert 23.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 (redigert) Godt at det fins sånne folk når nøden er stor?????? Redigert 23.August.2017 av Tom Rør (see edit history) Link to post
sap_2000 Svart 23.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 (redigert) Tom Rør skrev On 23.8.2017 at 5.01: Godt at det fins sånne folk når nøden er stor?????? Vis hele sitatet Sjelden vare her på berget vi diskuterte om vi bare skulle lukke igjen luka når han satt der nede så han ble med til Østlandet Redigert 23.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Flott at dere får så god VP service! Hils vår gode venn co-piloten fra herr og fru Bonus og si at denne båten bør selges OVER vanlig pris. Ny eier får jo en særdeles godt gjennomtestet båt. Bedre enn ny Link to post
sap_2000 Svart 23.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Det skal jeg gjøre @Bonus og ja, helt enig ang de vanlige nybåtissuene på større båter. Spes når alt sv utstyr og motorer også er nye modeller. Ikke uten grunn Princess har gjort en greie av konvoiene hjem fra England. Mye blir ryddet opp på veien hjem. Møtte et par kjente båter på vei ut av Vågen nå. Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 sap_2000 skrev On 23.8.2017 at 5.48: Sjelden vare her på berget vi diskuterte om vi bare skulle lukke igjen luka når han satt der nede så han ble med til Østlandet Vis hele sitatet Samme som fruen sa da vi hadde Gerald fra Bremerhaven nede i motorrommet. Det blir sikkert bare tull av sånt? Link to post
sap_2000 Svart 23.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 (redigert) Innom Bergen Maritime på Sotra og hilser på bekjente av co-pilot. Fikk også en demotur med en speller ny NorCraft speedsjark med nyutviklet joystick og DPS system. Det var i orden nede i kjelleren også for å si det slik. Heavy duty alt sammen skikkelig råe greier. Gøy for en båtfant å få være med på slikt Redigert 23.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Velkjente kartplottere på den speedsjarken der ja ? Heftig! Link to post
sap_2000 Svart 23.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Ja, Simrad har fått det til tok en tur innom Torangsvåg på Austevoll og kikket på de fete fiskebåtene Mvh. SAP Link to post
Trond123 Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Stilig! Håper alt er ok i kjelleren. Link to post
Worry II Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Nå må du slutte å late som om du har båtdilla, Sap. Krysse fingre for en beskymringsfri etappe videre. Link to post
sap_2000 Svart 23.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 (redigert) Trond123 skrev On 23.8.2017 at 10.01: Stilig! Håper alt er ok i kjelleren. Vis hele sitatet Så langt perfekt ? Mektig imponert over karen som var ombord i går har pitstop i Bekkjarvik nå. Tror det blir en fiskesuppe før vi går videre Redigert 23.August.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
TB22 Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 (redigert) Se der ja.. Inne i havnen vår det der. Ser huset mitt rett over taket på Nordstar`n der Edit: Ved Bergen Maritime altså Redigert 23.August.2017 av TB22 (see edit history) Drivstoffpriser V2.0 Link to post
lurvetass Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Vi traff en polsk fetter av disse servicevennlige gutta med mye kunnskap på vår hentetur fra hel.... i mai på Fevik. Han ble flau da vi ville betale han litt etter 2 timer i motorrommet på lørdagskvelden Hilsen Lurvetass Link to post
sap_2000 Svart 23.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Fine forhold på sletta i dag ? Paserte nettop Ryvarden Mvh. SAP Link to post
Gunga Din Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 sap_2000 skrev On 23.8.2017 at 8.39: Vis hele sitatet SAP...... e Dette en makrellbåt, eller vad fisker han ? S/Y Gunga Din Link to post
Astridhj Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Og der ble vi passert av sap da han gikk gjennom smedasundet i Haugesund. Fin båt. God tur videre! Link to post
Lundstad Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Ny bruker her på BP, men mangeårig ivrig leser av dette fantastiske forum. Må si denne tråden er herlig å følge med på. Råtøff båt med et åpenbart kompetent mannskap, nydelige bilder av vår vakre kyst og flott beskrivelse av det som skjer underveis. Tusen takk for at dere tar dere tid til å dele! Link to post
Zitt Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Velkommen som medlem av BP, @Lundstad! Godt å se at du har fulgt med i mange år, og ikke har gått glipp av noe! Link to post
sap_2000 Svart 23.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Astridhj skrev On 23.8.2017 at 16.35: Og der ble vi passert av sap da han gikk gjennom smedasundet i Haugesund. Fin båt. God tur videre! Vis hele sitatet Tusen takk ? Var det dere som lå rett N av brua? Gunga Din skrev On 23.8.2017 at 16.24: SAP...... e Dette en makrellbåt, eller vad fisker han ? Vis hele sitatet Aner ikke da jeg var for fokusert på elektronikk og teknikk til å spørre Haugesund var flott i dag ? Hilste på en kammerat og tidligere co-pilot som er på jobb i Haugesund. Synd vi må videre på vei inn rundt Bokn nå. Noen bilder Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Godt å se alt fungerer greit igjen nå ... Ble ikke "sørlandet i dag ser jeg ....hva er planen i dag hvis det er noen Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Steini Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Fin båt :) me ligger ca 300 meter nord for brua i smedasundet ja. God tur vidare! Synd eg ikkje fekk tid til å ta eit bilde av deg :) fiskebåten Teineskjær kom i mellom... -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
sap_2000 Svart 23.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Vi får ta det neste gang @Steini Tusen takk for hyggelig kommentar, @Lundstad. Utrolig kjekt å få slike tilbakemeldinger jeg kan love vi har det herlig her på andre siden av internettet dreide Øst etter boknasundet til en forandring. 10 nm igjen til dagens siste stoppested Mvh. SAP Link to post
Trond123 Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 (redigert) Godt å se kjellermonsterne samarbeider og alt er på stell igjen. Videoen fra gårsdagens møte er så godt som ferdig laget. Men da det ser ut som det kan bli en promo-video for Nord Star Båt, drøyer det litt før den publiseres. Oppdaterer med link her i denne tråden når videoen blir tilgjengelig. Redigert 23.August.2017 av Trond123 (see edit history) Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Kjenner jeg er litt bekymret for navigering her nå.tror de har dreid litt tidlig i østlig retning. Mulig de tror de er på Sørlandet. Men... Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn