Jump to content

Oslo - Trondheim (t/r) med Nord Star 47


sap_2000

Recommended Posts

Takk i ligge måde @Trond123.  Vennlig hyggelig :yesnod:

 

må si jeg er imponert over personene hos VP vi hadde å gjøre med i dag.  

 

Vi fikk en feilmelding rett etter mongstad som kunne indikere litt av hvert.  Fikk fort kontakt med det som må være den ukjente, norske broren til han hos vp forhandleren i Bremerhaven som hjalp @Tom Rør i cuxhaven.  Kunnskapsrik kar som tenkte utenfor boksen og resonnerte frem og tilbake og prøvde mange angrepsvinkler for å isolere forårsaken til feilmelding.  Hadde trengt flere som han på Østlandet :yesnod:

 

Her ombord har vi mulighet til å se mange verdier og parametre på det store VP panelet.  Vi diskuterte litt rund mulige scenarioer  som jeg testet underveis.  Etterhert fikk vi noen mistanker.  

 

Klokka var da såpass at jeg anså det slik at vi måtte møtet opp i morgen hos Bjordal og Madsen, men jeg spurte i 3 tiden om hvor lenge han han var på jobb i dag.  

 

Svaret var at han skulle ingen steder i dag Han hadde hjulpet oss.  Holdt på å ramle av stolen jeg satt i.  Han kunne pakke det han trodde han trengte  i bilen og møte oss i vågen.  I mellomtiden skulle han lese seg opp på de nye D8/ IPS 800 motorene  da det forløpig er meget få båter  levert med disse motorene ennå.  

 

Fyren stor og ventet på oss og hoppet rett i motorrommet med diagnoseutstyret.  Mistanken lå mot en sensor men den var ikke på lager hos B & M.  Så løsningen var å kryssbytte disse mellom motorene for å se om problemet flyttet seg.  

 

Han leste av en haug med verdier med motorene i gang og under kjøring hvor ting selvfølgelig fungere normalt igjen.  Han ville dog bytte en annen sensor de hadde på lager så han forsvant og hentet den. Var tilbake etter en halvtime.  

 

Summa sumarum heller problemet mot å være SW bugg og/eller sensor relatert og godt er det.  

 

Får nok svaret i morgen en stund etter avgang  tenker jeg. Flytter problemet seg til den andre motoren er vi ganske sikre på sensor. 

Uansett bestilles ny sensor i morgen tidlig og vil være på plass innen er døgn. 

 

Som vanlig var alle restauranter stengt når Mr VP var ferdig, så det ble en knallgod og svær  rullekebab oppi gata her :yesnod:

 

Vi får se i morgen, men uansett er vi i de beste hender som vil sette alle kluter til for å

få oss kjapt avgårde igjen :yesnod:

 

IMG_3541.JPG

IMG_3545.JPG

IMG_3549.JPG

IMG_3550.JPG

IMG_3553.JPG

IMG_3537.JPG

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det skal jeg gjøre @Bonus :yesnod: 

og ja, helt enig ang de vanlige nybåtissuene på større båter.   Spes når alt sv utstyr og motorer også er nye modeller.  

 

Ikke uten grunn Princess har gjort en greie av konvoiene hjem fra England.  Mye blir ryddet opp på veien hjem.  

 

Møtte et par kjente båter på vei ut av Vågen nå. 

 

 

IMG_3554.JPG

IMG_3556.JPG

IMG_3558.JPG

IMG_3560.JPG

IMG_3561.JPG

IMG_3562.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev for 1 time siden:

 

Sjelden vare her på berget :yesnod:

vi diskuterte om vi bare skulle lukke igjen luka når han satt der nede så han ble med til Østlandet :giggle:

Samme som fruen sa da vi hadde Gerald fra Bremerhaven nede i motorrommet.

Det blir sikkert bare tull av sånt?

Link to post
Share on other sites

Innom Bergen Maritime på Sotra og hilser på bekjente av co-pilot. Fikk også en demotur med en speller ny NorCraft speedsjark med nyutviklet joystick og DPS system. Det var i orden nede i kjelleren også for å si det slik. Heavy duty alt sammen :yesnod:

skikkelig råe greier. Gøy for en båtfant å få være med på slikt :cool: 

 

 

 

 

IMG_3568.JPG

IMG_3569.JPG

IMG_3571.JPG

IMG_3575.JPG

IMG_3576.JPG

IMG_3577.JPG

IMG_3579.JPG

IMG_3580.JPG

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ny bruker her på BP, men mangeårig ivrig leser av dette fantastiske forum. Må si denne tråden er herlig å følge med på. Råtøff båt med et åpenbart kompetent mannskap, nydelige bilder av vår vakre kyst og flott beskrivelse av det som skjer underveis. Tusen takk for at dere tar dere tid til å dele!

Link to post
Share on other sites

25 minutes ago, Astridhj said:

Og der ble vi passert av sap da han gikk gjennom smedasundet i Haugesund. Fin båt. God tur videre!

 

Tusen takk ? Var det dere som lå rett N av brua?

 

38 minutes ago, Gunga Din said:

 

 

SAP......

 

e Dette en makrellbåt, eller vad fisker han ?

 

Aner ikke da jeg var for fokusert på elektronikk og teknikk til å spørre :giggle:

 

Haugesund var flott i dag ? Hilste på en kammerat og tidligere co-pilot som er på jobb i Haugesund. 

Synd vi må videre  

 

på vei inn rundt Bokn nå.  Noen bilder 

IMG_3621.JPG

IMG_3623.JPG

IMG_3624.JPG

IMG_3625.JPG

IMG_3626.JPG

IMG_3627.JPG

IMG_3630.JPG

IMG_3631.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Godt å se kjellermonsterne samarbeider og alt er på stell igjen.

 

Videoen fra gårsdagens møte er så godt som ferdig laget. Men da det ser ut som det kan bli en promo-video for Nord Star Båt, drøyer det litt før den publiseres. Oppdaterer med link her i denne tråden når videoen blir tilgjengelig.

Redigert av Trond123 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...