sap_2000 Svart 4.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2021 2 hours ago, Jangul said: Gratulerer med dagen :) Gøy å følge deg på tur:) Du får bli med utpå snart...ferie fra neste uke! Takker ?. tar en tur innom havna jeg ? 54 minutes ago, Pequod said: Gratulerer med dagen, ja! Og pøs på med bilder når du har tid! Takker, will do ? 33 minutes ago, Solbris II said: Kongebilder som vanlig!!! Grattis med dagen!! Men aldrende sjel er du langt unna å være!! Du så da ung og frisk ut når du var om bord her!! Hehe. Gammelt sinn da ? nørmer meg fødebyen din nå. Hilste på kongen isted også ? Mvh. SAP Link to post
Snikende skeptik Svart 4.August.2021 Link til dette innlegget Svart 4.August.2021 Hipphipphurra ? for en tur på dagen, føler det er vi som leser her som får gavene levert ? Link to post
sap_2000 Svart 4.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2021 1 hour ago, Snikende skeptik said: Hipphipphurra ? for en tur på dagen, føler det er vi som leser her som får gavene levert ? takker ? gleden er på min side kan jeg forsikre ? var innom og kikket i Vågen så til Liaskjæret. Liaskjæret kan fåes billig av meg akkurat nå. Pumper ca 800 meter (noe overdrevet) inn på land med pumpe og pistol. in med kort, velg beløp (valgte nok og ikke Mastercard) så trekke den 820 meter lange slangen ut på brygga og stappe pistolen i det ene hølet (i båten). så stopper pumpeherket før tanken er full og nei det er ingen dummypistol på på pumpa 800 meter inn på land. så det ble å trekke slangekreket 1600 meter tur retur. Stappet pistolen i det andre hullet (fortsatt båten) da jeg luktet lunta at pumpeherket garantert ville trenge ny runde med kort om jeg brukte mer enn 2 sek fra å flytte pistolen fra hull 1 til 2 (i Azimuten). bedre med 2 delvis fylte tanker enn 30/70. i tillegg var det antagelig verdens mest møkkete slange så både Snazien og jeg trengte en runde med filla. Satser på bedre hell i Haugesund eller Kopervik om jeg orker å gå dit. på vei over krossfjorden nå i glitrende solskinn ? Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 4.August.2021 Link til dette innlegget Svart 4.August.2021 (redigert) Solbris II skrev for 3 timer siden: Du så da ung og frisk ut når du var om bord her!! En gang han var ombord hos oss, fikk han noen lette korrekser av fru Bonus. Han snudde seg umiddelbart mot henne og utbrøt «Er du mora mi, eller?» ??? Så, gratulerer med dagen, unggutten ???? Redigert 4.August.2021 av Bonus (see edit history) Link to post
sap_2000 Svart 4.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2021 Hehe husker den ? tusen hjertelig og hils til snuppa ? tenker på å toppe tankene i Kopervik i kveld, men hva tenker folk om muligheten for å finne en plass der for natta? Tenker på hva finnes av gjesteplassr og om det er kaos der pga Statsraaden som har samme destinasjon i dag? tanken er å gjøre alt klart for å spurte videre i morgen tidlig å få Jæren og lista unnagjort på roligst mulig vann. begynner å bli sent og kjenner jeg bør få meg noen timer på øyet i natt. hvordan er det evt med tanking i Haugesund? Pris? Tenker på den lengst nord og er det plasser ledig i gjestehavna tror dere ? noen flere bilder Mvh. SAP Link to post
navid Svart 4.August.2021 Link til dette innlegget Svart 4.August.2021 sap_2000 skrev On 3.8.2021 at 12.44: Så hyggelig :) Hadde jeg visst det var deg skulle jeg svingt innom kaia og sagt hei ? Vi får ha det tilgode. Gratulerer med snart overstått og god tur videre! Link to post
LALUNA II Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 God morgen Kommet godt i gang ser jeg og det ser ut som været er på din side e stund til så bare håpe det stemmer nedover maks 1.5 med sjø meldt så langt frem til 1700 på barentswatch Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 5.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 Terminalen var ute av drift i Kopervik så fikk ikke tanket før de åpnet i dag. Drenerte og byttet grovfiltrene og klappet litt på cumminsene før jeg hoppet i køya. på vei nedover en nybrøyta Jæren. Fyker innom Egersund for å sjekke filtre og evt toppe tankene bilder Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 ser ikke AIS til båten i dag ANA er borte Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 5.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 Merkelig. Får ta strømmen på nav når jeg tanker etterpå og se om det hjelper Mvh. SAP Link to post
baatsman Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 Ser både SAP og ANA på vei til Egersund nå Vi sees! Link to post
LALUNA II Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 (redigert) SAP og ANA hos Tore nå så noe virket ja Du får hilse hvis han er der Obs du stakk visst akkurat ut når jeg skrev Redigert 5.August.2021 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 Fint på Lindesnes nå Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 Du verden for et føre du har fått nedover!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 5.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 Tok en avstikker inn Åna-Sira. 3 røde lamper i innløpet og stri strøm i dag. video ligger på BP på FB for den som vil se. Mellom Kirkehamn og Listaodden. Vært nede og sjekket vannutskiller igjen da vi fikk svingt oss litt ut fra åna sira ? og det er litt gamal sjø med kvaps på toppen her. Diesel i Egersund var ran. tar meg en bolle så lenge Mvh. SAP Link to post
Grand Banks jr Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 Bolle og greier... Jeg skulle gjerne hatt en bolle på en flybridge i det været der! Utrolig deilig vær! Legger merke til at det foreløpig ikke er noen bilder av knekkebrød med ost og kaviar. Våpenhvile? Hva var dieselprisen i Egersund? Er det slutt på gugge i vannutskiller/ grovfilter? Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
LALUNA II Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 (redigert) Nærmer seg Korshavn og om ikke lenge så dukker han nok opp her https://lindesnesfyr.no/webkamera/ https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/centerx:7.012/centery:58.014/zoom:14 Redigert 5.August.2021 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 (redigert) Redigert 5.August.2021 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 Ser du fikk fylt suppe på Gismerøya og runda "neset"med god margin så nå kan du senke skuldrene og nyte turen videre Godt kjørt Ståle Hopper av for i dag ser hvor du havner i morgen ;-) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
fleggis Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 Fint driv i Vestergapet, god tur videre Link to post
Grand Banks jr Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 (redigert) Bra fremdrift i dag! Aner jeg en stempling i Arendal? Redigert 5.August.2021 av Grand Banks jr (see edit history) Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
sap_2000 Svart 5.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 Sørlandet er entret og jeg snirkler meg oppover et lite stykke før jeg tar kvelden. Bortsett fra endel avtappinger og hyppige tankinger har det gått bra i dag og Snazien har oppført seg eksemplarisk ? pøser inn noen random bilder. ff 4 hours ago, Grand Banks jr said: Legger merke til at det foreløpig ikke er noen bilder av knekkebrød med ost og kaviar. Våpenhvile? Hva var dieselprisen i Egersund? Er det slutt på gugge i vannutskiller/ grovfilter? Våpenhvile blir det ikke før en av oss legger inn årene tror jeg. Det og nord-opp debatten kommer vi til å ha på gamlehjemmet suppa i Egersund var 12,80 50 minutes ago, fleggis said: Fint driv i Vestergapet, god tur videre Cool ? takk til Laluna og. Gøy å se ? 43 minutes ago, Grand Banks jr said: Bra fremdrift i dag! Aner jeg en stempling i Arendal? Er vel ikke helt utenkelig at sen banjospillende kaviarmannen fra Arendal prøver å lokke til seg uskyldige østlandsgutter på tur ? by-passet blindleia i dag. utenfor Lillesand nå. Båten er rimelig nedsaltet så må finne en slange etterpå Mvh. SAP Link to post
mhemil Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 For en tur! Og for et vær! Nydelig!! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 Banjospillende kaviarmann? Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 5.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 ? Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn