Jump to content

Oslo - Trondheim (t/r) med Nord Star 47


sap_2000

Recommended Posts

Kaviarmannen stod klar på brygga med et sleskete glis han.  Vurderte å gi flate hendler å komme meg østover, men tror Snaziens tunge salongdør av rustfritt stål og herdet glass vil holde kaviarmannen ute i natt :pray:
 

Var utrolig artig å møte mannen jeg har fulgt tråden om byggingen av en enorm Trawler fra ruller av glassfiber og spann med polyester over mange år.  
til dere som fulgt tråden til @Knude; båten er mye mer gedigen enn man tror.  At en mann kan lage noe slik er ubegripelig.    

vedig hyggelig 

blir halvtidlig avgang i morgen.  Kjenner det er greit at det er siste strekket 

2A0B5761-E94E-4960-87F1-225A3419D9D5.jpeg

AF36C4A9-ECA5-4CEE-A25C-5631D8D7B0C3.jpeg

261FDAC5-BFF1-4B59-9748-C1757C999B13.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takk for føremeldinger Trond 🙏 


har hyppig kontakt med Trond underveis på denne turen og får uvurderlig god hjelp med vær og sjøvarsler.  Trond har over snittet peiling på vær og vind og ikke minst tilgang til data på jobben 😊

 

9 minutes ago, Dixie 2100 said:

ETA 10.28 :wink:


Skal nok holde hardt.  Ser ut som det er litt mer sjø en meldt, og rett i nesa,  så regner med noe redusert fart i begynnelsen hvertfall.  Men Snazien er tung og god så for nok pløyd unna noen liter vann de neste timene.  
 

tar meg en yoghurt.  @Bjørn Løvjomås stakk av med alle bananene 😂

C243C34C-7683-4582-BDC6-747CB61D5BC1.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev for 1 time siden:

Takk for føremeldinger Trond 🙏 


har hyppig kontakt med Trond underveis på denne turen og får uvurderlig god hjelp med vær og sjøvarsler.  Trond har over snittet peiling på vær og vind og ikke minst tilgang til data på jobben 😊

 

Legger skylden på yrkesskade for værinteressen :giggle:

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås stakk med banan sier han..🤣🤣🤣 så aldri snurten av en eneste banan...så de var nok oppbrukt på alle tenkelige måter før Arendal og stemplingskontoret.  🤪

Men han skal få en ting...i dag var faktisk den ĺille søte østlandsklumpen oppe før sørlendingen.  Han var vel redd for de svæææææære bølgene på sørlandet🤪

God tur hjemover min gode venn. Var hyggelig å treffe deg igjen..

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

@Bonus, jeg fikk aldri noe som helst tilbud om bananer 🤣🤣 han gurglet i seg alt alene den derre østlendingen.. men for å virke litt sømmelig...så kaster han bananvirksomheten på en stakkars uskyldig stemplingsarbeider fra det blide sørland. 🤪

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

 Passert tvers av svenner nå 

 

59 minutes ago, Dixie 2100 said:

 

Både vann og suppe :thumbsup:

 

Jepp, den tunge donnaen har blitt foret mye og ofte hver dag 😋

 

46 minutes ago, Bjørn Løvjomås said:

Bjørn Løvjomås stakk med banan sier han..🤣🤣🤣 så aldri snurten av en eneste banan...så de var nok oppbrukt på alle tenkelige måter før Arendal og stemplingskontoret.  🤪

Men han skal få en ting...i dag var faktisk den ĺille søte østlandsklumpen oppe før sørlendingen.  Han var vel redd for de svæææææære bølgene på sørlandet🤪

God tur hjemover min gode venn. Var hyggelig å treffe deg igjen..


mer vel heller den svææææære sørlendingenbamsen jeg er mest redd for :lol:

 

Alltid hyggelig min venn 🙂 Du er som alltid en uvurderlig god hjelp og sparrepartner underveis 😊

 

 

EAE75824-DD3A-4037-9897-912BD97E362C.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 9 timer siden:

Lille søte østlandsgutten kom sigende.. med bunnstofftube på flyvebroen.  Stempling  og en lang hyggelig samtale med @KnudeKnudeer gjennomført,   så nå får sørlendingen få østlendingen til å sove litt...med kaviartuben sin🤪

 

Dette er og blir en klassiker!!! Dere to er som et gammelt ektepar! :giggle:

 

sap_2000 skrev for 9 timer siden:

Var utrolig artig å møte mannen jeg har fulgt tråden om byggingen av en enorm Trawler fra ruller av glassfiber og spann med polyester over mange år.  
til dere som fulgt tråden til @Knude; båten er mye mer gedigen enn man tror.  At en mann kan lage noe slik er ubegripelig.    

Og jeg er stolt over å kunne skryte på meg at vi kjører kurs sammen! Vel det vil si, han kurser og lærer bort mens jeg sørger for at @Knude får i seg mat!:thumbsup:

 

Bjørn Løvjomås skrev 57 minutter siden:

@Bonus, jeg fikk aldri noe som helst tilbud om bananer 🤣🤣 han gurglet i seg alt alene den derre østlendingen.. men for å virke litt sømmelig...så kaster han bananvirksomheten på en stakkars uskyldig stemplingsarbeider fra det blide sørland. 🤪

Utvikling i forholdet på gang her!!! Vi er vant til kaviar og ost!:crazy:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Takker Bonus 🙏🙏  men eier synes nok litt synd på meg og har sagt han vil kjøre meg hjem 😊


dro ned farten ved Færder og har vært og sjekket status i kjelleren og div.   

kommet meg opp på apeloftet så jeg kan bli enda lit mer solbrent.   ETA litt under en time. 
 

@Bjørn Løvjomås tar meg en bolle da Bjørn stakk av med bananene selv om jeg ser han påstår noe annet :rolleyes:

 

5B46BE79-B6FA-405C-A925-AFE9036F735B.jpeg

805002F1-82F7-4CD6-B7AE-12189E1405D3.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg er vant til agurk-nyheter, men banan-nyheter er nytt nytt!

 

Ser ut til at Azimut'en er kommet hjem til det nye hjemmet, med mindre det er litt bunkring av suppe før den bli overlevert til ny eier.

 

Vel ført @sap_2000. Nydelige bilder underveis. Flott oppdatering av hentetråd dette! Jeg håper å kunne ta en slik tur en gang jeg også, og over litt lengre tid. Mye flott å observere underveis!

1351509701_Skjermbilde2021-08-06kl_12_28_07.png.e38bef5bc73c903cca401d0adbbd7c8a.png

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 2 timer siden:

hils bananene dine🍌

 

 

Om en måneds tid dukker det nok opp et innlegg her fra en fersk båteier som lurer på hvorfor det lukter råtne bananer i båten hans...:lol:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...