Jump to content

Oslo - Trondheim (t/r) med Nord Star 47


sap_2000

Recommended Posts

Da har vi kommer til endestasjonen, hvertfall for noen dager :smiley: Ligger i kanalen utenfor togstasjonen. 

 

Har fått spylt båten og tatt imot rederene som faktisk kom en time senere enn oss :cool:

 

Mulig sørlendingen farer hjem i kveld. Jeg blir vel en dag eller to.  Bare å komme innom for de som har lyst og anledning :thumbsup:

 

Tusen takk for følget, alle gode ord, råd og tips og ikke minst til min gode venn, sørlending og dyktige co-pilot @Bjørn Løvjomås  Tror ikke jeg har ledd og smilt så mye på lenge for en fantastisk hyggelig tur vi har hatt :clap:

 

kommer tilbake litt senere (må vaske og rydde innvendig) :smiley:

 

 

IMG_3130.JPG

IMG_3132.JPG

IMG_3136.JPG

IMG_3138.JPG

IMG_3140.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Høyst sannsynlig skal båten tilbake neste uke, ja :yesnod:

 

2 hours ago, cruiser said:

 

Bare en sunnmøring på vei hjemover. Trodde du kjente igjen Cumminsen på lyden jeg?

 

Sørlendingen skravlet for mye, ellers burde jeg helt klart kjent igjen QSB lyden, ja :giggle:

 

takk for hilsen og god tur videre  :thumbsup:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Tempest skrev 1 minute ago:

Har to skjermer på jobb. Ein med MarineTrafic på og ein med sjøkart. Må legge inn søknad om ein tredje så eg får gjort litt arbeid innimellom og??

 

Du må vel ha fire skjermer? Trenger jo en til Baatplassen også. :giggle:

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Det er bare en ting å si ..  Nord Star gutta er heldige som har Sap i vennekretsen. Maken til dyktig båtkar finnes ikke. Han kjenner på det som ingen andre kjenner.  Er det noe med båten vet han det før det oppstår.  Å løser problemer like fort som de kommer. Det er ikke noe som stopper den karen.  Jeg er stadig vekk beæret over å jeg får være med en så dyktig mann på sjøen. 

 

Men sove .. Det kan han. Han skryter stadig over at han skal vekke denne sørlendingen.. Men enda har jeg ikke opplevd at han har stått opp før meg. . Men det kommer ikke frem..jaja..jeg får bare leve med det..?

 

Vi koser oss på tur sammen. Har stor respekt for hverandre.. Å klarer å samarbeide på en måte som gjør at vi løser oppdraget selv om været absolutt ikke har vært på våres side denne gangen.

Men gøy.. Det har det vært. Når vi satt på sjøen på Hustadvika må jeg si jeg koste meg glugg i hjel.  En super båt.. å en god venn.. ikke så mye mer å si..

Takk Sap

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg vil gjerne få henge meg på gjengen av gratulanter!

Enda en perfekt gjennomført tur er over, og her sitter jeg og er imponert over måten det ble gjort på. Ikke at jeg noensinne har tvilt på at det skulle gå bra denne gangen også, men man vet jo aldri hva som kan dukke opp.

Min erfaring med båt strekker seg til småturer i fint vær, og under rolige vindforhold innimellom holmer og skjær. Der ute som "elitedivisjonen" opererer har jeg ingenting å gjøre, og sikkert det samme for mange andre. Jeg har vært der med større båter, så jeg har sett infernoet som det viser seg på sitt verste.

Når dere sap og Bjørn, sittende i et "lokomotiv" gikk i nødhavn, ble jeg mektig imponert. Jeg tviler ikke på at både dere og båten kunne presset dere gjennom og forbi, men det er i grunnen ikke det det handler om der ute. Ting kan skje selv den beste, og da kan det være kort tid til katastrofen inntreffer. Avgjørelsen om å gå i havn er forbildelig, og forteller oss andre på  en flott måte at det er ingen skam å snu!

Alle, både nykommere på 16 år til tøffinger på 50, har noe å lære av det.

Når vi i tillegg får en beskrivelse av kysten, både i tekst og bilder nær sagt meter for meter, blir dette en sann glede å være med på.

Tusen takk for turen!!! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelige ord @Zitt . Som vanlig er du helt på bølgelengde med oss hva vi tenker.  Alt kunne gått helt bra, men som du skriver.  En liten feil.  Så går det helt galt. Å det er ikke vits å risikere. Vi hadde et oppdrag. Båten skulle frem til messa. Men vi var klinkende enig @sap_2000 og jeg. Kommer vi ikke dit, så er det fordi det ikke var fornuftig å risikere. 

 

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...