Egil Monsen Posted August 6, 2017 Share Posted August 6, 2017 Vi har en Myra 800 combicruiser 1988,med Volvo Penta drev. AQAD 31A. Hadde den på verksted ifjor høst for belgbytte og bytting av trimsylindre. Når jeg nå skulle ut å kjøre syntes jeg farten var litt lav i forhold til turtall. Tenkte kanskje propellene var grodd. Tiltet opp drevet og overraskelsen var stor da jeg fikk se at aktre propell manglet! Nå lurer jeg på om noen vet hvilke propellere som brukes på en slik båt? Og om noen har tilsvarende erfaringer Quote Link to post
sjøbørting Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 Hei Egil. Jeg har nettopp kjøpt samme båt med samme motor. Jeg er litt nysgjerrig, fant du ut hvilket propellsett du har på? Hva får du av fart og turtall på marsj og Max? Selv har jeg på et sett med a6, men mistenker at de er for store.. Quote Link to post
sjøbørting Posted March 22, 2019 Share Posted March 22, 2019 (edited) Jeg har også med aqad 31a og det står på et sett med a6 duoprop. Jeg tenker å gå ned på størrelse, da jeg får bare ca 13 knop og 3100 omdr. på max. Det fulgte med på kjøpet 3 sett med propeller, a4, a5 og a6, så jeg tenker å hive på a4 propellene. Hva får du av fart og rpm? Edited March 22, 2019 by sjøbørting (see edit history) Quote Link to post
Recommended Posts