Jump to content

koblingskjema instrumenter bmc

kaffeforlivet

Recommended Posts

Hei

jeg har en naurstadjekte som jeg driver å fikser opp en del. har en british leyland 1,5 motor(bmc) med instrumenter som jeg tror er fra thornycroft. har hatt mye jobb for å få denne motoren til å fungere igjen etter forige eier har hatt båt under vann. det meste kommet seg men sliter med finne koblingskjema for instrumentene i båten. er noen ledninger som er brent av hele veien ned til motor så jeg må få byttet dette.

det er flere ledninger som er skadet etter varmgang fra den brente ledninger så er mye som må byttes. mangler å koble opp tempmåler for motor lyd varsler for for høy temp pluss div.

er det noen som har koblingsskjema til dette så hadde jeg satt stor pris på det.

setter også pris på hvis noen har link eller tegninger over hele motor også. ser det er div bowman deler på den ang kjøling. har ingen erfaring med disse motorene.

all hjelp tips og støtte motas med stooooor glede :-)

20615884_10155968372625681_925082735432170974_o.jpg

20616777_10155968827795681_973706835143743459_o.jpg

Hei

Det ligger en god del dok på BMC motorene her:

Jeg prøvde å kopiere inn linken, men editoren her lager noe rart. Tror det funker likevel.

Jeg har en BMC fra 75 med Tempest marinisering installert av Fredrikstad Motorfabrikk . 

Den har + spenning til motorblokka (jord). Tror det mest vanlige fra den perioden er  minus til jord som Thornycroft tegningen.

Mulig vært å sjekke siden snudd polaritet kan forekomme.

Tusen takk. der var både skjema og mye annet nyttig info som jeg trengdte. er gjort mye med motor men er en del igjen og alt slikt hjelper veldig for en som ikke er vant med å skru. ser jeg oppnår ikke turtall den skal kunne ligge på også men var godt forklart i en del av papirene der hvordan stille alt slikt inn og feilsøke etter feil så dette hjalp mye. så igjen tusen takk for tips :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...