Ols10G Startet 6.August.2017 Del på Facebook Startet 6.August.2017 Har problemer med at dynamoen ikkje lader opp batteri nok. Eg har målt spenning ut fra dynamo og den viser ca 13,2 V. Når eg sett på instrument og diverse fell det til 12,9 V. Er dynamoen defekt? Den var bytta før eg kjøpte båten. Det er eit forbruksbatteri på 100 amph og eit startbatteri på 60 amph montert med 2 hovedstrømbryterar og Skille relé. Alle kablar er godt dimesjonerte og nye. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 Ikke gott å si men det er jo alt for lav spenning. Ville sjekket spenningsregulator og børstene i første omgang. Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 Har du målt spenning både mellom gods og og utgang på dynamo, og mellom pluss og minus polene på batteriet med et skikkelig multimeter? Sitér dette innlegget Link to post
Ols10G Svart 8.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2017 Jeg har målt på batteriet etter 2 times gange i forskjellig turtall. Kan dynamoen være for liten? Finner ikke noe nummer å navn på den. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.August.2017 Del på Facebook Svart 8.August.2017 Ikke for liten. Enten er ett av batteriene dine ødelagte så det drar ned spenningen, eller så er ikke dynamoen I form. Hva har du I hvilespenning på batteriene et døgn etter bruk? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bay_liner Svart 8.August.2017 Del på Facebook Svart 8.August.2017 (redigert) Hvis du ikke finner andre feil (undersøk de andre alternativene først) kan det være en av diodene i dynamoen som er gåen. Da får du lignende symptomer. Redigert 8.August.2017 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Ols10G Svart 9.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2017 Jeg har skillerele som skal passe på ladingen til batteriene men ladingen blir bare stående på det ene batteriet fordi det aldrig blir tilstrekkelig opppladet til at releet bytter over. Batteriene er nye så kan ikkje forstå at dei er gåen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.August.2017 Del på Facebook Svart 9.August.2017 Da har du et dynamoproblem! Demonter, lever til rep eller kjøp ny. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.