Jump to content

Heve vannlinje. Holder vanlig 1 komp. primer som underlag.

LM 605

Recommended Posts

Har et par spørsmål til "ekspertisen" på dette eminente forum.: Skal løfte vannlinjen med noen cm. på ny-båten til neste sesong. Vannlinjen er i dag jevn med vannet akter, men 2-3 cm. under lengre foran mot baugen. Vil gjerne ha den 2-3 cm. lik rundt.  Har stående en boks med Jotun Vinyl primer. Burde denne være grei nok, med to tre strøk under bunnstoff?  Har også stående en halv boks med Anti-pest (base-stor boks), men liten boks (herder?), måtte kastes. Kan det tilsettes noe annet i stedet her, i stedet for innholdet i "liten" boks. Tenkte jeg kunne bruke noe av dette, da mengden som går til jobben er jo meget minimal på en 19 fots båt.

Gjorde tilsvarende jobb på min båt for fem år siden og brukte vinylprimer. Fungerer greit og har ikke negative erfaringer så langt.

Det området jeg primet og stoffet er skvalpesonen og ble gjort for å slippe gul gelcoat i vannlinjesonen. Området ligger over vann når båten ligger i ro på stille vann.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Burde ikke være nødvendig med epoxyprimer for å beskytte mot osmose ihvertfall. Området har jo greid seg så langt med bare gelcoat:-) Vinyl primer går fint, men om du har anti-pest så er det mer holdbart. Stor eller liten boks spiller ingen rolle. Du blander bare den mengden du trenger ut fra blandingsforholdet oppgitt på boksen.

Redigert av Ttor (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...