LM 605 Startet 9.August.2017 Del på Facebook Startet 9.August.2017 Har et par spørsmål til "ekspertisen" på dette eminente forum.: Skal løfte vannlinjen med noen cm. på ny-båten til neste sesong. Vannlinjen er i dag jevn med vannet akter, men 2-3 cm. under lengre foran mot baugen. Vil gjerne ha den 2-3 cm. lik rundt. Har stående en boks med Jotun Vinyl primer. Burde denne være grei nok, med to tre strøk under bunnstoff? Har også stående en halv boks med Anti-pest (base-stor boks), men liten boks (herder?), måtte kastes. Kan det tilsettes noe annet i stedet her, i stedet for innholdet i "liten" boks. Tenkte jeg kunne bruke noe av dette, da mengden som går til jobben er jo meget minimal på en 19 fots båt. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 10.August.2017 Del på Facebook Svart 10.August.2017 Jeg ville ikke vært hysterisk ift dette med bruk av epoksy grunning. Jeg regner med at båten står på land store deler av året så det vil nok ta mange år før det evt dukker opp noe osmose hvis det skjer i det hele tatt. Bruk enkomponent grunningen du, bare sørg for å mattslipe først. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 11.August.2017 Del på Facebook Svart 11.August.2017 Gjorde tilsvarende jobb på min båt for fem år siden og brukte vinylprimer. Fungerer greit og har ikke negative erfaringer så langt. Det området jeg primet og stoffet er skvalpesonen og ble gjort for å slippe gul gelcoat i vannlinjesonen. Området ligger over vann når båten ligger i ro på stille vann. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ttor Svart 11.August.2017 Del på Facebook Svart 11.August.2017 (redigert) Burde ikke være nødvendig med epoxyprimer for å beskytte mot osmose ihvertfall. Området har jo greid seg så langt med bare gelcoat:-) Vinyl primer går fint, men om du har anti-pest så er det mer holdbart. Stor eller liten boks spiller ingen rolle. Du blander bare den mengden du trenger ut fra blandingsforholdet oppgitt på boksen. Redigert 11.August.2017 av Ttor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.