Olaf-Inge Svart 9.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2021 Jeg har kjørt Mente i 3 sesonger nå, jeg er superfornøyd. Det som er viktig er når du skal "lagre/lære" systemet første gang. Da er det viktig at du legger båten i Cruise å justerer inn slik du mener båten går best. Så det lønner seg at det er lite vind den dagen. Du kan alltids lagre på ny om du ikke er fornøyd. Jeg har original QL flaps fra 04, de er litt trege i bevegelse. Så om jeg er veldig rask opp i plan, så får jeg litt overstyring til flaps får justert seg. Ingen problem når jeg vet om det. Ellers kan jeg se på led lys i panelet at flaps jobber hele tiden, å det virker MEGET bra. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Master Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Har installert Mente Marine. Hadde fabrikkmonterte Bennett manuelle brytere på begge styreposisjoner. Gikk derfor for varianten med to paneler. Denne kommer med en kontrollboks hvor strøm og pumpe kobles, og med multikabel til hvert av panelene. Installasjonen tok tid, men var egentlig enkel. Når strømmen slås på blinker panelet at det trenger å kalibreres som beskrevet i bruksanvisningen og på installasjonsvideoen. Trykker og holder inn knappene, men ingenting skjer bortsett fra at det slutter å blinke eller lyse. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Holder du knappene inne i minst 14 sekunder? Har ellers gode erfaringer med kundeservicen på Mente, svarer kjapt og bra på e-post. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Finn Master Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Ja, 14 sekunder eller mer. Skal sende e-post til de. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Master Svart 8.August.2021 Link til dette innlegget Svart 8.August.2021 Finn Master skrev for 23 timer siden: Ja, 14 sekunder eller mer. Skal sende e-post til de. Vanvittig bra support hos Mente Marine. Til og med på søndag via mail, video, bilder og video call. Dette er altså oppsett med hovedpanel med separat boks hvor alt kobles på, og med ekstra panel. Løsningen med dette oppsettet er at den separate tynne, røde ledning fra hovedpanelet må være koblet til tenningen og tenningen må være på for at kalibrering vil starte. Gjenstår finne koblingspunkt på tenning, gjøre ferdig installasjon og kalibrering. Sitér dette innlegget Link to post
Skipsplast 655 Svart 25.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2023 MRG skrev On 5.5.2021 at 9.04: Velger å "gjenbruke" denne tråden sidan eg vurderer Mente sitt system på Bennett. Mente har modell for 1 styreposisjon, og for 2 styreposisjonar. Ved 2 styreposisjonar vert begge panel av ein annan og dyrare type. På epost frå Mente Marine i Finland vert det sagt at sjølv om ein har to styreposisjonar (nede og på fly), så kan ein montere vanleg panel nede som står på "auto" og droppe panel på flybridge. Altså må ein då stole på automatikken om ein sitter på flybridge og styrer. Har de som har prøvd dette systemet innspel på om automatikken fungerer godt nok til å droppe justeringsmogelegheit på flybridge? Hei MRG jeg står i samme posisjon som deg. Har en fly brigde båt med to styreposisjoner. Vurderer kjøpe et panel å montere nede. Har du gjort deg erfaringer kun med et panel ? vil det fortsatt være mulig bruke det orginale opplegget eller blir det komplikasjoner? vil mente vite hvor trimflaps er vis du styrer fra det andre ? ved sjø osv. eller funker det så bra at man kun trenger auto. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.