Jump to content

Høyt oljetrykk etter bytte toppakning

Solux24

Recommended Posts

Etter byttet av toppakning stiger oljetrykket ved kjøring den pleier å ligger på 7-8 kg/cm på tomgang 900 rpm (det gjorde den før byttet, bruker 15w40 olje), og når jeg gasser opp mot 2000 rpm stiger den til 10 kg/cm. Det er en om636 motor så slik jeg har forstått det så når jeg overgår 8 kg/cm så går oljen i bypass vil det si at den går utenom filteret eller at den går rett tilbake til sump og motoren ikke får olje smøring i det hele tatt?

Enten er oljetrykkmåleren din feil eller så har du et farlig høyt oljetrykk som kan skade motoren! Jeg ville ha sjekket med en manuell oljetrykksmåler først, er det for høyt her også er jeg redd for at det kan mangle noen hull I den nye pakningen din... 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du kan jo bare skru ut giveren til den du har, og bruke dette hullet. Enkelte motorer har også flere uttak, jeg har to på min.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi