Jump to content

Få løs knekt bolt - Verktøy og teknikk


Grand Banks jr

Recommended Posts

@KjetilBN, smart. De er sikkert ikke rustfrie, men de skal ikke stå så lenge heller :-)

 

@dieselfan, jeg har ikke sett noen ledige huller. Men fordi denne sitter på en skrå del av eksosmanifolden som går opp til turboen så tror jeg at jeg kan få en lang slangeklemme rundt selve manifolden.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

@KjetilBN, du har rett. Når jeg går inn med mobil stod det ikke der. Fikke ikke opp fanen "Produktinfo", men viste bare "Produktspesifikasjon" og "Kundevurderinger". Men når jeg går inn på data'n så står det. :yesnod:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Jeg startet motoren etter 2 døgns venting, og etter å ha montert en slangeklemme som klemmer inn der jeg mangler en bolt. (Kjøpte den på Clas Ohlson. Fungerte knallbra.)

 

Jag var skikkelig spent egentlig. :pray:

 

Jeg ble skikkelig skuffet. :nonod: Vannet rant. Stoppet motoren. Tenkte meg om, og startet den igjen. Undersøkte nøyaktig hvor det lakk, og fant at det ikke lakk fra hverken røret eller der jeg hadde laget pakning. Det lakk fra turboen rett over...

 

Det viste seg at jeg hadde vært litt pinglete med å stramme banjobolten. Strammet den litt til, og lekkasjen stoppet :cheers:

 

Tok en prøvetur - og den kan du lese om her (mtp hvit røyk og at vannet ble hvitmelkete):

 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...