ivar Svart 13.August.2017 Link til dette innlegget Svart 13.August.2017 Kenryd skrev for 2 timer siden: FNM? http://www.drev.se/fnm_diesel/hpep250 veil pris 185' SEK pr stk, så budsjettet dit blir vel noe sprengt med 2 sånne Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Chris284 Svart 13.August.2017 Link til dette innlegget Svart 13.August.2017 Med 250 tusen i budsjett å bruke til dieselmotor(er) på en Windy om det er en eldre båt, tror jeg heller jeg ville solgt og brukt de pengene pluss 250 tusen + på en båt med diesel motorer. Det blir mye arbeid med å bytte og om du ikke gjør allt selv koster en mekkognom 20-30tusen uken. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
TimJ Svart 13.August.2017 Link til dette innlegget Svart 13.August.2017 Som sagt, ikke bygg om til en motor i den båten der. og en 400hk D6 hadde jeg styrt laaaaangt unna.... da snakker vi fort 5-600 000 for motor og drev. finnes ett drev som ble levert med den motoren DpH, og ikke det holder spesielt lenge sier de som skrur på dette til daglig. to motorer på 200-250hk burde gjøre susen. Skal du ha det driftssikkert får du tak i to yanmar motorer. Jeg vurderer to 315hk yanmar i min, den veier ca 3-3500kg. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.August.2017 Link til dette innlegget Svart 13.August.2017 Kenryd skrev for 4 timer siden: Vet om en med samme båt som meg bygde om å satte inn 1 Kad300. 285hk Han påsto at det funket det bra og toppfart på 32 Hvis det er riktig burde jo en singel D6 370 være et bra alternativ. Ser noen over nevner at dobbelinstallasjon med D6 blir for tungt, men det har vel aldri vært snakk om det? pipe skrev for 4 timer siden: Så vidt jeg skjønner har TS i dag to fungerende motorer så svaret er vel ganske klart. Ikke gjør noe og skal du kjøre mye så selg båten og kjøp deg båt med riktig motorisering. Når du i tilegg gir utrykk for at det helst ikke skal koste mye så er svaret klart som blekk. Og der har du vel egentlig fasiten. Kenryd skrev for 3 timer siden: Kan jo til en viss grad forsvare å bruke noe men ikke mange hundre tusen, da blir det for drøyt. Er bare det jeg mener. Jeg ser for meg at det skal koste maks. 250.000,- mindre så er det bonus. Det høres ut som om du har urealistiske krav til kostnadsrammene for et slikt prosjekt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
M/B Bianca Svart 13.August.2017 Link til dette innlegget Svart 13.August.2017 Her er det bare å kose seg med den tross alt gromme motoriseringen du allerede har så lenge det går. Vær nøye med vedlikeholdet, så får du heller vurdere investering i nye(ere) motorer opp mot ny(ere) båt når problemene måtte tårne seg opp en gang i framtida. Det kan jo bli lenge til...? ? Sitér dette innlegget Link to post
Kenryd Svart 22.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2017 M/B Bianca skrev On 13.08.2017 at 20.45: Her er det bare å kose seg med den tross alt gromme motoriseringen du allerede har så lenge det går. Vær nøye med vedlikeholdet, så får du heller vurdere investering i nye(ere) motorer opp mot ny(ere) båt når problemene måtte tårne seg opp en gang i framtida. Det kan jo bli lenge til...? ? Da er avgjørelsen tatt. Tror jeg beholder det jeg har en liten stund til så får vi se etter hvert :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kenryd Svart 6.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2017 Men så endret det seg når jeg nå kom over en superbra pakkke med KAD42 til en god pris! Da ryker mercruiserene ut likevel! :-) Demontering er allerede begynt og de gamle er lagt ut for salg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.