Jump to content

Utenbordsmotor og givere - bunnsmøring


Cral

Recommended Posts

Etter et par måneder i sjøen, så har ble det en del groe på båten når den havnet på henger for transport til fiskefestival. Hele båten er blitt tyngre, så den lå litt dypere i vannet, så 2 cm ekstra som skulle hatt bunnstoff. Gikk helt greit å vaske av, så det er kanskje ikke nødvendig å legge mer på? Men om jeg skal gjøre det - så må det vel grunnes først?

Men hva med motoren, selve motoren er jo tiltet opp, men både tilt, og brakett ellers er jo i sjøen, og der var det rur og annen groe. Jotun har laget en drevspray, blir det bare tull? 

Og ekkoloddgiverende. Bør jeg smøre dem inn med noe? Eller skal jeg bare ha med en kost og klut og skrubbe\tørke over når jeg bruker den? 

Var enklere med gamle båten som bare lå på henger hele tiden...

~Cral

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker drevspray på brakett, fungerer fint den. Noe grue og rur får jeg, men så er kanskje ikke 100% av braketten dekket heller, så kan være årsaken. Bruker litt kost også for å legge den på, sprayer i lokket, da det ikke alltid er like enkelt å få maskert skikkelig, samt at noe ligger i skjul bak vinkler og slikt.

 

På ekkoloddsvinger brukte jeg også drevspray.

 

TA

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...