Jump to content

Valg av svinger til Garmin 922XS, innvendig/ utvendig. Airmar P79?

John_Kr

Recommended Posts

Hei

Er det noen eksperter her på svingere fra Garmin? Jeg har hatt flere kartplottere og flere typer svingere, men blir ikke kloke på dette. Jeg kommer til å bytte båt igjen og får båten levert med Garmin 922XS kartplotter og svinger. Den nye båten har plass til innvendig svinger, her har jeg erfaring med Airmar P79, fornøyd? Vet ikke helt. I dag har jeg en utvendig svinger som antagelig heter GT-20 TM, denne var god.

Det er kommet en rekke nye svingere som jeg ikke har peiling på, et moment er CHIRP og ClearVü, dette får jeg ikke på innvendige svingere. Har dette i dag, men bruker det aldri. Så er det dette "tap" ved innvendig montasje, det kan være merkbart. Så har du effekten og freksvensene som spiller en rolle.

Alt dette gjør meg usikker. Har vært flott om noen kunne sakt til meg at "denne" svingeren skal du kjøpe for den er best ...

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Kan dessverre ikke gi noe fasit svar til deg, men jeg har akkurat bestilt en 922xs, ble da anbefalt fra flere å kjøpe med GT23M-TM svinger. Da det ikke er montert kan jeg heller ikke si noe om hvor optimalt dette fungerer.
Men ja, ser virkelig frustrasjon din, er et hav av svingere å velge mellom.

Tror nok at GT23M-TM svingeren er en av de beste. Nå har Garmin kommet med en ny innvendig svinger, GT15M-IH, få båten levert med denne, test, blir man fornøyd med det så slipper man ekkmontert greie. GT23M-TM er nok en bedre svinger en GT15M-IH, men så er dette med fordelene/ ulempene med innvendig vs utvendig.

Får se hva jeg gjør, det kommer vel flere synspunkter i denne tråden.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

• 2 weeks later...