Jump to content

Så var årets tyveri i boks....


nomen

Recommended Posts

Må si jeg hadde vært rimelig happy om pakket kun hadde stjålet når de besøkte min båt for noen år siden...

Det lille de fikk med seg hadde ikke særlig verdi, men at en eller flere hadde bosatt seg der over noe tid var værre!

 

Senger og slikt var jo benyttet, uten sengetøy - så jævlig ut!

Men værst var at dassen var brukt - og de skjønte ikke hvordan den flushes:-( 

Dermed var det fylt opp til over kanten, og rant nedover dass og bad.

 

Skal gladelig innrømme at min grunnleggende pasifistiske holdning ville bli satt på en alvorlig prøve om jeg fant ut av hvem dette var i tiden etterpå...

Blitt noen år siden nå, som sagt, så om jeg fikk vite hvem det var nå ville vel dødsstraff vært avskaffet lokalt på Sørlandet også...

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Link to post
Share on other sites

En ungdomskamerat skulle i båten, ut og fiske, en gang tidlig på syttitallet. Nede i skogen var noen av de lokale heltene i gang med dagens drikking og en av dem ble veldig aggressiv og nær. Kameraten hadde aldri slått til noen, men kjente blyloddet i hånden i lommen, og klinte til. Den aggressive gikk i bakken og kameraten løp, så det gikk bra. Et lite halvkilo bly i neven kan altså være løsningen, kamuflert slåsshanske, men man bør også kunne løpe vekk :smiley: 

WEB_Image%20Elbe%20Harpes%C3%B8kke%20300

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
boble65 skrev for 7 timer siden:

Politiet i Norge er jo en tafatt vits og det vet vel ca 70 prosent av oss?

 

Feil. 

 

Fire av fem nordmenn har tillit til politiet. Det er ikke godt nok, men det er ikke dårlig heller. 

 

Og så godt som hele befolkningen føler seg trygge i Norge. 

---

https://www.politiet.no/globalassets/dokumenter/01-rapporter-statistikk-og-analyse/innbyggerundersokelsen/innbyggerundersokelse-2016.pdf

 

Tidligere undersøkelser:

 

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/tall-og-fakta/innbyggerundersokelsen/

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Golden Gate 37 skrev for 5 timer siden:

 

Skal gladelig innrømme at min grunnleggende pasifistiske holdning ville bli satt på en alvorlig prøve om jeg fant ut av hvem dette var i tiden etterpå...

Blitt noen år siden nå, som sagt, så om jeg fikk vite hvem det var nå ville vel dødsstraff vært avskaffet lokalt på Sørlandet også...

 

Tror nok de fleste føler på trangen til å utdele fysisk avstraffelse når en opplever sånt. Og det det er et godt tegn på sivilisert oppførsel at en lar være.  

 

Når det er sagt så vil det jo for et stort flertall av befolkningen være helt fjærnt å utøve vold på en annen person med mindre en kommer i en direkte forsvarssituasjon. 

 

Så kommer selvfølgelig utfordringen i at vi ikke vil betale det det koster å ha et samfunn hvor sånt ikke skjer. 

 

Jeg vil faktisk heller oppleve ett innbrudd eller to i båten i livet mitt enn å vite at politet eller "myndighetene" har meg, båthavna  og alle andre under overvåkning 24/7. Men kanskje det har gått for langt i "liberal retning" med lite politi "på bakken" nå?

 

Uansett, i en diskusjon om prioriteringer vil nok alltid simpelt tyveri osv komme langt ned på lista.  

Link to post
Share on other sites

Pinkvin skrev for 1 time siden:

 

Feil. 

 

Fire av fem nordmenn har tillit til politiet. Det er ikke godt nok, men det er ikke dårlig heller. 

 

Og så godt som hele befolkningen føler seg trygge i Norge. 

---

https://www.politiet.no/globalassets/dokumenter/01-rapporter-statistikk-og-analyse/innbyggerundersokelsen/innbyggerundersokelse-2016.pdf

 

Tidligere undersøkelser:

 

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/tall-og-fakta/innbyggerundersokelsen/

 

 

Morsomt...lage sin egen undersøkelse... ha ha

 

Må ha nisseluen nedenfor haken for å kjøpe den der...

Link to post
Share on other sites

For meg er dette innlegget langt over streken i et slikt forum:

 

"En ungdomskamerat skulle i båten, ut og fiske, en gang tidlig på syttitallet. Nede i skogen var noen av de lokale heltene i gang med dagens drikking og en av dem ble veldig aggressiv og nær. Kameraten hadde aldri slått til noen, men kjente blyloddet i hånden i lommen, og klinte til. Den aggressive gikk i bakken og kameraten løp, så det gikk bra. Et lite halvkilo bly i neven kan altså være løsningen, kamuflert slåsshanske, men man bør også kunne løpe vekk" :smiley: 

WEB_Image%20Elbe%20Harpes%C3%B8kke%20300

Dette er aktiv oppfordring til voldsbruk som i verste fall kan skade alvorlig eller medføre død.

Jeg forventer at forum-moderator tar stilling til om dette er akseptabelt.

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Ida Marie III skrev On 21.8.2017 at 11.10:

 

 

Morsomt...lage sin egen undersøkelse... ha ha

 

Må ha nisseluen nedenfor haken for å kjøpe den der...

 

Om du tok deg bryet å se på bildet på forsiden, så bladde forbi innholdsfortegnelsen, og så leste de første setningene i undersøkelsen under "innledning" så ville denne setningen dukke opp: "Ipsos har stått for gjennomføring og analyse av undersøkelsen i 2016, 2015 og 2014." 

 

Og er du ordentlig nysgjerrig og faktisk evner kritisk tenkning til evt. innhold og gjennomføring så ville du googlet "Ipsos" og feks lest hva wikipedia sier om de:

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Ipsos_MMI

---

Men neida, i enkel "fake news" stil så peiser du ut nisselua, sier det er morsomt og "haha". 

---

Siden du mener du kan nok til å avfeie hele undersøkelsen, kjør på med fakta. Hvorfor mener du denne undersøkelsen viser feil på noen måte? 

 

"Fake News" fungerer ikke som hersketeknikk når det er tomt i begge ender. 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
dude skrev On 21.8.2017 at 11.15:

:-)

 

Så du mener også at MMI produserer undersøkelser for å sette politi og domstoler i et bedre lys?

 

Så Norges største markedsanalyse og meningsundersøkelses- selskap, som baserer hele sin virksomhet på tillit i markedet er egentlig korrupt? Og de er kjøpt av selveste politiet?

 

Wow! 

 

Jeg er imponert. 

Link to post
Share on other sites

Pinkvin skrev for 1 time siden:

 

Så du mener også at MMI produserer undersøkelser for å sette politi og domstoler i et bedre lys?

 

Så Norges største markedsanalyse og meningsundersøkelses- selskap, som baserer hele sin virksomhet på tillit i markedet er egentlig korrupt? Og de er kjøpt av selveste politiet?

 

du trekker følgende konklusjon fordi jeg trakk på smilebåndet av en kommentar?

 

hva blir det neste nå da? at jeg fornekter holocaust, eller jødeforfølgelsen generellt?

 

lider du av andre ting også, eller er det bare det som ser ut til å være paranoid schizofreni

eller noe som grenser veldig nær optil det?

Link to post
Share on other sites

dude skrev 2 minutes ago:

 

du trekker følgende konklusjon fordi jeg trakk på smilebåndet av en kommentar?

 

hva blir det neste nå da? at jeg fornekter holocaust, eller jødeforfølgelsen generellt?

 

lider du av andre ting også, eller er det bare det som ser ut til å være paranoid schizofreni

eller noe som grenser veldig nær optil det?

 

Rolig dude, det er nok meg han er ute etter  :wink:  Han er høymoralens vokter når det passer inn i hans verden, slik er det bare med enkelte... vi lever greit med det...

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Ida Marie III skrev 1 time siden:

 

Rolig dude, det er nok meg han er ute etter  :wink:  Han er høymoralens vokter når det passer inn i hans verden, slik er det bare med enkelte... vi lever greit med det...

 

Men Ida. Hva med å plukke opp tråden igjen? 

 

Du skrev:

 

"Morsomt...lage sin egen undersøkelse... ha ha

Må ha nisseluen nedenfor haken for å kjøpe den der..."

 

Forklar hvorfor folk som finner undersøkelser fra MMI troverdige må ha "nisseluen nedenfor haken"?

 

Mener du generelt folk som stoler på MMI er dumme? Eller mener du at politiet har kjøpt et resultat av MMI? 

 

Eller kanskje mener du begge deler? :-) 

---

Blir spennende å høre hvilke tanker du har rundt å latterliggjøre en undersøkelse gjort av MMI gjennom flere år. 

 

*Venter ikke i åndeløs spenning*

Link to post
Share on other sites

Vell, hvis du går til Figur 2.4 og ser på politiets evne til å «pågripe personer som har begått innbrudd» er faktisk ikke statistikken så veldig god. 37% har heller ikke vært i kontakt med politiet siste året og 33% har kun vært i kontakt med tanke på praktiske årsaker som pass osv. Ville nok tatt undersøkelsen med en liten klype salt ihvertfall.

Link to post
Share on other sites

Ole1337 skrev 2 minutes ago:

Vell, hvis du går til Figur 2.4 og ser på politiets evne til å «pågripe personer som har begått innbrudd» er faktisk ikke statistikken så veldig god. 37% har heller ikke vært i kontakt med politiet siste året og 33% har kun vært i kontakt med tanke på praktiske årsaker som pass osv. Ville nok tatt undersøkelsen med en liten klype salt ihvertfall.

 

En stor klype salt...

 

Som sagt nisseluen er rimelig langt nede vist en tror at ikke en slik undersøkelse kan manipuleres som en vil..

 

Bare  se målingene på enkelte valg, der ordet skivebom ikke er dekkende en gang...

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Ole1337 skrev for 1 time siden:

Vell, hvis du går til Figur 2.4 og ser på politiets evne til å «pågripe personer som har begått innbrudd» er faktisk ikke statistikken så veldig god. 37% har heller ikke vært i kontakt med politiet siste året og 33% har kun vært i kontakt med tanke på praktiske årsaker som pass osv. Ville nok tatt undersøkelsen med en liten klype salt ihvertfall.

 

Ser du ikke motsetningen i det du skriver. Politiet bestiller en undersøkelse som, selvsagt, også avdekker svakheter i deres arbeid. 

 

I mine øyne styrker det undersøkelsen. Om det bare var et glansbilde som ble lansert, ja da hadde jeg blitt skeptisk. 

----

 

Og ang. hvor mange som har vært i kontakt med politiet... mener du at alle som blir spurt burde være i kontakt med politiet siste året? Da er vi inne på det med representativt utvalg igjen. 

 

Hvis man skal undersøke befolkningens tillit til politiet så må man spørre befolkningen. Befolkningen flest har ingenting med politiet å gjøre. 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Ida Marie III skrev for 1 time siden:

 

En stor klype salt...

 

Som sagt nisseluen er rimelig langt nede vist en tror at ikke en slik undersøkelse kan manipuleres som en vil..

 

Bare  se målingene på enkelte valg, der ordet skivebom ikke er dekkende en gang...

 

Så du står fast på at politiet og MMI i samarbeid har manipulert undersøkelsen? Det er kun de med nisselue som tror på den. 

 

Ok. Var i grunnen det jeg lurte på. Da er det ikke så mye mer å drøfte ang det egentlig. 

 

Men... lykke til videre, eller noe :lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...