Jump to content

Samsung nettbrett som erstatning for Kartplotter?


Campingcruisern

Recommended Posts

Jeg har Samsung Galaxy Tab A 10.1" nettbrett. Valgte dette fordi det har både GPS og Glonass mottak innebygd. Hadde egentlig bestemt meg for Navionics, men ombestemte meg til Transas iSailor fordi Navionics ikke har nattmodus. Jeg er veldig fornøyd med både nettbrettet og iSailor applikasjonen. Man kan laste ned til flere enheter på samme lisensen. 

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev On ‎20‎.‎08‎.‎2017 at 15.42:

Jeg har et brett fra Samsung med GPS som jeg har kjørt et par år. Det går bra med OpenCPN. Og det går nokså elendig med Isailor. Når vi er ute og seiler, ligger brettet kun som backup om noe skulle skje med PC eller Garmin. Personlig finner jeg de to sistnevnte som en bedre navigasjonsløsning.

 

Lasta ned Isailor på mitt nettbrett. Likte grensesnittet på appen. Men dette fungerer altså ikke så bra med eldre Samsung nettbrett?

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Har kjøpt meg ett nytt Huawei Mediapad T3 LTE  nettbrett. Hvis jeg skal bruke Navionics, så bør jeg vel bruke HD versjon? Eller har det ikke så mye for seg å ha HD i forhold til den vanlige? Noen som har prøvd begge ?

 

Hvordan er kart på Isailor prismessig? Liker grensesnittet på den appen og. Med nytt nettbrett vil det vel takle denne appen bra og?

 

 

Link to post
Share on other sites

Til informasjon :Appene fra navionics koster ikke penger de er gratis det er kartene som koster penger
Anbefaler å bruke Hd versjonen
Det fine med navionics er du kan sitte hjemme på pc å lage rutene dine i fred og ro og de blir oppdatert på nettbrettet ditt automatisk ...MEN dere må huske å logge på begge plasser med samme e-post-adresse for at det skal virke
https://webapp.navionics.com/#boating@3&key=cvl|Imt~q%40

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Campingcruisern skrev On Sunday, September 03, 2017 at 22.32:

 

Lasta ned Isailor på mitt nettbrett. Likte grensesnittet på appen. Men dette fungerer altså ikke så bra med eldre Samsung nettbrett?

Tror ikke det er alderen på brettet som er problemet i Isalor. Heller at kompatibilitetsgraden mot Android er for lav. Dette gjelder i sædeleshet danske favann. Jeg slettet Isailor da de etter ett års tid kom å folangte mer penger, uten at feil ble rettet. Jeg har en dansk kompis i Danmark som kjører Isailor (profesjonell sjømann) på Ipad. Fungerer helt sømløst uten feil.

 

Navionics HD fungerer suverent.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjører iSailor på Samsung Tab 10.1. Det går helt smooth. Har ikke hatt noen problemer hele sesongen. Jeg synes iSailor er bedre enn Navionics. Kartene er basert på ENC og appen har nattmodus innstilling, i motsetning til Navionics.

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke seilt i danske eller svenske farvann med appen, men har kartdekning i Skagerak, Kattegatt og videre sørover. Har kikket og zoomet mye ut og inn spesielt i Skagen området da jeg hadde planer om en tur dit i år. Har ikke merket noen problemer overhodet med iSailor. Tvert i mot veldig fornøyd. Og med Samsung får du både GPS og Glonass posisjonering ?

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Drar opp en eldre tråd.

 

Jeg har et samsung nettbrett med navionics kartprogram som jeg bruker i båten, dette fungerer utmerket til mitt bruk. Men, det er alltid noe, nettbrettet slår seg av/går i dvale etter 30 min hvis jeg ikke har berørt skjermen i den tiden, har vært inne i menyene på nettbrettet men finner ikke ut at det går an å ha det på konstant, noen som vet? har tips? egne erfaringer?

 

Mvh Rune

Link to post
Share on other sites

cavaler skrev 8 minutter siden:

Drar opp en eldre tråd.

 

Jeg har et samsung nettbrett med navionics kartprogram som jeg bruker i båten, dette fungerer utmerket til mitt bruk. Men, det er alltid noe, nettbrettet slår seg av/går i dvale etter 30 min hvis jeg ikke har berørt skjermen i den tiden, har vært inne i menyene på nettbrettet men finner ikke ut at det går an å ha det på konstant, noen som vet? har tips? egne erfaringer?

 

 

Noen kart-apper som f.eks. Gule Sider og Embark holder nettbrettet våken. Hvis Navionics ikke gjør det, så kan du installere en app som heter Wakey. Der kan du enten holde brettet våken konstant eller når visse apper er i forgrunnen (i ditt tilfelle Navionics).

 

Link to post
Share on other sites

jotto skrev 24 minutter siden:

 

Noen kart-apper som f.eks. Gule Sider og Embark holder nettbrettet våken. Hvis Navionics ikke gjør det, så kan du installere en app som heter Wakey. Der kan du enten holde brettet våken konstant eller når visse apper er i forgrunnen (i ditt tilfelle Navionics).

 

Takker for tips, skal prøve det.

Link to post
Share on other sites

Cavaler : Har du aktivert Utvikleralternativer (Utviklerinnstillinger ?) på Tab'en din ?

Hvis ikke, dette er omtrent slik du gjør det (fritt fra hukommelsen) :

- Gå til Innstillinger / Om telefonen

- Gå til Programvareinfo

- Trykk 7 ganger på feltet "Build-nummer" (jada, det er grået ut, men er en skjult menyknapp allikevel)

- Når du har trykket 7 ganger får du beskjed om at Utvikleralternativer er aktivert og du har nå fått en ny meny under Innstillinger : Utvikleralternativer

- Gå inn på menyen Utvikleralternativer

- Finn valget "Forbli aktiv" og dra knappen mot høyre slik at dette valget blir aktivert.  Tab'en din vil nå ikke skru av skjermen dersom den får strøm fra en ekstern kilde (og det bruker du vel i båten, f.eks. fra en USB-lader e.l. ?)

 

Håper dette kan hjelpe.

 

BjornK

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...