Lysekil Posted August 24, 2017 Share Posted August 24, 2017 -Jeg vurderer å kjøpe en Nauticat 33 1987 modell. Båten er bra den, men jeg har lite peiling på motoren som sitter i. Det er en Ford Lehman SP90 såkalt super 90. Har søkt en del på nettet, men og finner ikke noen erfaringer med denne motoren. Motoren starter fint - ingen røyk ved oppstart, og ingen blårøyk ved gange, Det er borg warner hydraulisk gir. Om noen har erfaring med denne motoren, positive eller negative er jeg takknemlig for svar. Spesielt ute etter om det er ting som bør sjekkes ekstra nøye på disse motorene. Tilkomsten til motoren er noe begrenset i en NC 33, spesielt i forkant av motoren er det vanskelig å komme til. Link to post
Westpoint Posted August 25, 2017 Share Posted August 25, 2017 Eg har en lehmann 2722e på 85hk. Usikker på om den er lik din. Men 2722 er kjent for å være en solid maskin med lite tull. Min er fra -85. Har aldri hatt noko plage med den. Link to post
Recommended Posts