Fred89 Startet 24.August.2017 Link til dette innlegget Startet 24.August.2017 Jeg byttet tankgiver på min Askeladden 525 tidligere i Sommer, da jeg monterte den nye giveren hadde denne ett hull mer en det som var rundt hullet på tanken. Tydligvis så har dette vært et problem tidligere også da tidligere eier har gjort dette tett med et pakningstoff utpå tanken, jeg tør ikke å begynne å borre i tanken og lage et nytt hull til dette, så jeg vil gjøre som tidligere eier har gjort, nemlig smøre et stoff utpå kransen til tankgiver for og få det skikkelig tett. når jeg demonterte den gamle giveren så var tetningstoffet hardt på utsiden, men det som var på innsiden av mannhullet i tanken var helt svullent å bløtt, tydligvis så har ikke dette tålt bensin/dampen. Hvilke stoff kan jeg bruke til dette formålet? som tåler bensin og er lett å påføre? Legger ved ett bilde av hvordan tidligere eier hadde løst dette. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 24.August.2017 Link til dette innlegget Svart 24.August.2017 Epoksy som tåler bensin kan være en løsning. Har tettet hullrustede bensintanker på biler med epoksy (og duk) fra West Systems med hell, men de garanterer ikke motstandsdyktighet mot bensin (selv om den ene reparasjonen varte 8 år før bilen ble vraket). Bensin er et nokså hissig løsemiddel, så er nok heller en fordel å velge en epoksy som er garantert å tåle bensin, slik som den i linken. Sitér dette innlegget Link to post
Fred89 Svart 25.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2017 Okei, er dette som et flytende pakningstoff? :) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 25.August.2017 Link til dette innlegget Svart 25.August.2017 Epoksyen jeg linket til er en lim med majoneskonsistens som etter herding blir hard og oppnår relativt stor styrke. En annen fordel med epoksyen er gode heftegenskaper. Hvis er tanken din myk og du forventer mye bevegelse i materialet rundt giveren er nok en form for bensinresistent pakningssilikon heller veien å gå. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.August.2017 Link til dette innlegget Svart 25.August.2017 Jeg har aldri prøvd, men kanskje denne silikonen kan brukes? Tåler bremsevæsker, oljer etc. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Vannpumpe/Pakningssilikon-Hoytemperatur-2000036107/ Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Fred89 Svart 25.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2017 Ja for hovedproblemet her er ikke at giveren sitter løst, den sitter godt fastskrudd, men jeg kjenner det lukter litt bensin nede i tankrommet, så den er nok ikke helt tett, det er tettning jeg er ute etter :) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.August.2017 Link til dette innlegget Svart 25.August.2017 Har du lufting som går ut av båten? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Fred89 Svart 25.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2017 Ja det har jeg, den er heller ikke tett, det har jeg sjekket, men jeg vet at når den siste skruen ikke er på plass, så får sikkert ikke kransen rundt giveren korrekt press på pakningen ned mot tanken, så det er nok der det kommer fra. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.August.2017 Link til dette innlegget Svart 25.August.2017 Jeg ville ha borret et nytt hull. Men det er nå meg.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gon Svart 25.August.2017 Link til dette innlegget Svart 25.August.2017 Jeg har brukt dette limet på både metall- og plasttanker med hell: http://www.plastidip.no/jb-weld.html Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.August.2017 Link til dette innlegget Svart 25.August.2017 Enig med index. Men er ikke den giveren din skrudd i ei plate, ikke i tanken? Jeg har samme giver på Dracoen. Hvis du ser i tråden min om Draco i signaturen min kan du se hvordan jeg løste det. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.