TerjeFjern Startet 31.August.2017 Del på Facebook Startet 31.August.2017 (redigert) Har en Princess Riviera 36 med TAMD61A Motorer. Etter årets båtferie virker det som om tetningene i pakkboksene synger på siste verset. Hva slags materiale i tetning bør anskaffes? Er talg det foretrukne? Pakkboksene er originale vannkjølte. Redigert 31.August.2017 av TerjeFjern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 31.August.2017 Del på Facebook Svart 31.August.2017 Disse talgpakkboksene skal ikke være helt tette. Syntes ikke å få vann inn var noe gøy, så jeg har byttet til volvokondom på begge aksler. Se et godt stykke ned på siden her så ser du hvordan det ser ut på vår riviera: https://baatplassen.no/i/topic/97794-stell-og-oppgradering-av-en-gammel-dame-princess-riviera/?page=49 Og på siden her sees stevnbeslag med pakkboks (volvokondom) påmonteret (ligger løst på badeplattfor,en) https://baatplassen.no/i/topic/97794-stell-og-oppgradering-av-en-gammel-dame-princess-riviera/?page=21 Man har fortsatt vannkjøling til cutlesslageret som sitter inne i stevnbeslaget, men det lekker ikke vann inn. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
nordan family 27 Svart 1.September.2017 Del på Facebook Svart 1.September.2017 Jeg har samme løsning: snudd klemflensen og satt på volvo kondom. Tørt og fint. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 1.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2017 (redigert) Ok. da tolker jeg det slik at jeg kan beholde original klemflens, bare snu denne og så sette på Volvokondom? Redigert 1.September.2017 av TerjeFjern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 1.September.2017 Del på Facebook Svart 1.September.2017 Hvis du finner en som passer på størrelsen. Og det er jo god sannsynlighet for at du gjør det. Unntak kan være om akslingen er tæret eller slitasjeskadet der gummipakkboksen skal ligge an - da blir det ikke tett. Men det gjør det ikke med nye pakninger heller, så da må alternativer vurderes (jeg endte med nye akslinger pluss kondomen, da å skifte pakning kun ville være kortvarig glede på de akslingene jeg hadde) Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 1.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2017 Ok, nyttig info. Fikk med nye reserveakslinger og propeller når jeg kjøpte båten men de jeg har ser strøkne ut men er jo ikke sikker før det er demontert. Vet at tidligere eier har bytte akslinger for ca 10 år siden. Takk for info :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.