bmi Startet 1.September.2017 Del på Facebook Startet 1.September.2017 Jeg har en 20-fots daycruiser med en påhengsmotor på. Det som har forundret meg etter at jeg kjøpte båten er at uansett hvilken vei jeg dreier motoren så slår hekken mot styrbord når jeg legger motoren i revers og gir litt gass. Jeg har jo tilbrakt mye tid i mindre båter med påhengsmotor tidligere og da har alltid hekken dreid den retningen jeg har lagt motoren. Er det noen som har en forklaring på hvorfor dette skjer? Noen ganger ved manøvrering hadde det jo vært greit å kunne dra hekken mot babord men som sagt så endrer det som regel med at hekken dras mot styrbord uansett retning på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.September.2017 Del på Facebook Svart 1.September.2017 det er propellens rotasjonsretning som bestemmer dette. Dette kan du utnytte til din fordel når du legger til eller fra - for da vet du hvilken vei hekkens slår ut. Løsningen er å gi litt mer gass :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.